نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: آرامستان دارالسلام قم با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در سالهای 92 و 93 همچنان معطل مانده است.
کد خبر: ۵۴۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 19 December 2017
به گزارش تابناک  قم، روح الله امراللهی شامگاه دوشنبه در بیست و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری عنوان کرد: آرامستان دارالسلام قم عطف به مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با هزینه شهرداری قم از ردیف بودجه و عوارض مردم همچنان معطل مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: این در حالی است که مناطق 1و 4و 5 و 8 شهر قم با جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر باید فاصله ای طولانی برای زیارت قبور بپیمایند تا به بهشت معصومه برسند که خود زمینه ساز مشکلات زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه پردیسان با پیمودن مسافت 25 کیلومتری از محور کمربندی غربی چهار خطه برون شهری شهر قم می بایست تردد نمایند که آمار تصادفات و سوانح آن در سطح بالا و رو به رشد می باشد.

امراللهی بیان کرد: پیگیری اجرایی شدن پروژه نیمه تمام آرامستان وظیفه شرعی و انسانی شورای اسلامی شهر قم است و اگر مورد غفلت قرار گیرد فضای سبز و زیرساختهای آن آسیب خواهد دید.

وی در خصوص روز حمل و نقل اظهار داشت: این روز یادآور فرمان امام خمینی(ره) در سال 62 و حرکت جهادی تلاش گران عرصه حمل و نقل در کشور است.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت اهتمام اعضاء در رشد و تعالی مدیریت شهری ادامه داد: به گفته رهبر انقلاب قم در دوران طاغوت مغضوب دستگاه حکومت بود و متاسفانه به همین دلیل عقب ماندگی های متراکمی دارد که باید با جدیت برطرف شود.

وی تصریح کرد: برای نمونه در خیابان عمار یاسر از سال 46 در طرح های اداره طرح ریزی وزارت کشور تا امروز با بیش از 50 سال همچنان بلاتکلیف و بن بست مانده است و مشکلاتی را برای زائران و شهروندان به وجود می آورد.

امراللهی گفت: طبق نقشه قم نارسایی های مختلفی در ساختار کالبد فضایی شهر قم که بر روی حوزه های دیگر تاثیر گذاشته است و بی شک در مدت کوتاهی نمی توان دیدگاههای راهبردی را در بخش های مختلف شهری مد نظر قرار دهیم و در این مدت کوتاه آرمانشهر پدید آورد.

وی عنوان کرد: در این جهت باید در راهبرد مشخص قدم برداشت و از پراکنش بودجه ای در سالهای آتی پرهیز نمائیم و مطابق نقشه به تکمیل 16 خیابان که نقش ساختاری در قم ایفاء می نماید پرداخت تا اقتصاد شهری با ارزش افزوده بیشتری روبرو گردد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بحث احداث کمربندی غربی شهر قم نکته به جایی است که باید از مدیران عالی کشوری پیگیری شود چرا که ترافیک برون شهری با سرعت بالا با ترافیک درون شهری آمیخته می‌شود و سوانح دلخراشی رقم می‌زند.

وی بیان کرد: موضوع اتصال پردیسان به جاده اراک این سوانح را افزایش خواهد داد لذا اجرای کمربندی غربی شهر قم که مطالعه آن سالهاست انجام شده است باید مورد پیگیری قرار گیرد.

امراللهی یادآور شد: از لحاظ لجستیکی، ترانزیتی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران احداث کمربندی غربی شهر اهمیت بسیار بالایی در کشور داشته که باید در بودجه ملی سال ۱۳۹۷ به روشنی دیده شود.

وی تصریح کرد: میدان مفید یک فلکه ترافیکی است شایسته نیست که ۳۰۰ هکتار بوستان‌های خضر و زائر در رشته کوه‌های خضر و دو برادران در مجاورت آن قرار داشته باشند و مردم قم به واسطه غفلت مسئولان در آبادانی و روشنایی و ایمن سازی در وسط میدان مفید به همراه خانواده‌شان تنقلات مصرف کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:بازار کهنه قم که بازاری سرپوشیده است در خیابان رضویه بوده و به عنوان معبر پشتیبان خیابان آیت الله طالقانی ماشین از آن عبور می نماید که این اتفاق نادری است که نشان می دهد برای آن مطالعه صورت نگرفته است.

وی متذکر شد:همچنین در شهرهای هم تراز قم و حتی پایین دست آن تا این اندازه نارسایی معابر نداریم که این نارسایی موجب بی نظمی سامانه حمل و نقلی شهر که عمده آن را تاکسی و اتوبوس تشکیل می دهد شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: با وجود چنین شرایطی نه تنها مردم به عنوان بهره برداران خدمات حمل و تقل شهری، بلکه سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز چون خدمت موثری صورت نمی گیرد، راضی نیستند.

وی در پایان خطاب به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه در قم پدیده های شهرسازی عملکرد مغایر دارد نباید سطح مطالبات عمومی در سطح یک ایستگاه اتوبوس و اصلاح هندسی یک معبر تعریف شود بلکه باید به موضوعات با اهمیت تر پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار