استاندار گیلان
استاندار گیلان به سود خالص سالانه 500 تا 600 میلیارد دلار قاچاقچیان مواد مخدر در جهان اشاره کرد و یادآور شد: 10 میلیون نفر قاچاقچی مواد مخدر در دنیا فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 28 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم امحای 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهر با درود به شهدای انقلاب اسلامی و  شهدای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: حرکت خوبی برای مبارزه با مواد مخدر در گیلان آغاز شده است.

وی به رشد 30 درصدی افزایش مواد مخدر در کشور اشاره کرد و افزود: کشف انواع مواد مخدر در گیلان بالای 40 درصد است.

نجفی با تاکید بر مبارزه جدی با مواد مخدر در گیلان، بیان کرد: امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر «بیایید با هم زندگی کنیم و جامعه عاری از مواد مخدر بسازیم» نام‌گذاری شده است.

استاندار گیلان تحقق نام‌گذاری مذکور را با گسترش آگاهی و مشارکت عمومی در جامعه امکان‌پذیر خواند و تصریح کرد: توسعه اشتغال و ایجاد درآمد در جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه موثر است.

وی گرایش بیشتر جوانان به اعتیاد را به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های بسیاری برای پیشگیری از اعتیاد در گیلان برنامه‌ریزی شده است.

نجفی با بیان اینکه کمتر از سه درصد از مردم گیلان آلوده به مواد مخدر هستند، خاطرنشان کرد: به‌دنبال جامعه سالم هستیم.

استاندار گیلان به سود خالص سالانه 500 تا 600 میلیارد دلار قاچاقچیان مواد مخدر در جهان اشاره کرد و یادآور شد: 10 میلیون نفر قاچاقچی مواد مخدر در دنیا فعالیت می‌کنند.

وی گردش مالی مواد مخدر در جهان را سالانه 4 هزار و 500 میلیارد دلار دانست و اظهار کرد: موضوع مذکور نشان می‌دهد که با مخاطره‌های بسیاری در دنیا مواجه هستیم.

نجفی به مرز مشترک یک‌هزار و 200 کیلومتری ایران با افغانستان اشاره کرد و افزود: اداره مرز مذکور آسان نیست ضمن اینکه بخشی از مواد مخدر به صورت ترانزیت از کشور خارج می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به وجود یک‌میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور، بیان کرد: بیش از 5.5 میلیون نفر افراد در خانواده‌ها درگیر معضل اعتیاد هستند.

وی 55 درصد از معتادان را متاهل خواند و تصریح کرد: 700 هزار نفر از همسران معتادان گرفتار این معضل هستند.

*20 درصد از بهبودیافتگان مواد مخدر پاک می‌مانند

نجفی با بیان اینکه 20 درصد از بهبودیافتگان مواد مخدر پاک می‌مانند، خاطرنشان کرد: یکی از دلیل‌های برگشت پیدا نکردن بهبودیافتگان عدم پذیرش در جامعه است و باید در نگرش خود اصلاحاتی داشته باشیم.

استاندار گیلان بر لزوم سرمایه‌گذاری در عرصه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به‌ویژه در مسائل آموزشی تاکید کرد و گفت: استفاده از خیران برای پیشگیری از اعتیاد حائز اهمیت است.

وی خواستار هدایت پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا به طرف معضل مواد مخدر شد و اظهار کرد: رسانه‌ها باید به معضل اعتیاد بیشتر بپردازند و فرهنگ‌سازی در این زمینه تاثیرگذار است.

نجفی با اشاره به اینکه اهل قلم باید راهکار مبارزه با مواد مخدر را از مسئولان طلب کنند، بیان کرد: ارائه برنامه کاربردی مبارزه با مواد مخدر توسط مسئولان باید ارائه شود.

استاندار گیلان بر استفاده از فرصت مساجد، بسیج، ائمه جمعه و ... تاکید کرد و یادآور شد: کرامت انسانی و ارزش‌های اسلامی جزو اصول ما محسوب می‌شود ضمن اینکه برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ و همچنین همکاری متقابل و متوازن دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با مواد مخدر موثر است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر و آلات استعمال مواد افیونی که توسط پلیس گیلان کشف و ضبط شده بود به آتش کشیده شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار