ريیس بازرسی کار خوزستان:
ريیس بازرسی کار خوزستان گفت: کارفرمایان باید نسبت به ایمنی کار در کارگاههای خود حساس باشند و از رهنمودهای بازرسان کار برای پیشگیری از وقوع حوادث در کارگاه‌های تحت مدیریت خود استفاده کنند.
کد خبر: ۵۴۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 23 December 2017

احمد سلامات با اشاره به بازدید امروز خود از صنایع نفت، گاز پتروشیمی و پالایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران در منطقه نظامیه اهواز اظهار کرد: در اجرای دستور مدیرکل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان در پیگیری و بازرسی مستمر و گروهی از صنایع مهم و عظیم استان و در ادامه بازرسی و حضور کارگروه موردنظر در شرکت‌های مختلف، این بار از شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران بازرسی کردیم.
 
وی افزود: اعضای کارگروه و عده‌ای از بازرسان کار شهرستان‌های مختلف استان که در ارتباط مستقیم با صنایع موردنظر هستند، با حضور در بزرگترین منطقه عملیاتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران در شهرستان اهواز با مدیران و مسئولان آن درباره اهمیت رعایت ضوابط ایمنی برای صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور بحث و تبادل نظر شد.
 
ريیس بازرسی کار خوزستان با بیان اهداف تشکیل این کارگروه و اهمیت نظام نامه رعایت مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌های ایمنی گفت: دستگاه‌ها و مراجع ذیربط برای ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌های زیرنظر خود همکاری لازم را انجام دهند تا شاهد ارتقاء سطح ایمنی در بخش‌های مختلف باشیم.
 
سلامات عنوان کرد: بازرسان کار حوادث ناشی از کار را بررسی می‌کنند لذا بايد کارفرمایان از رهنمودهای بازرسان کار برای پیشگیری از وقوع حوادث در کارگاه‌های تحت مدیریت خود استفاده کنند.
 
سلامات افزود: مسئولان ایمنی باید اطلاعات خود را به روز کنند و کارگران آموزش‌دیده در حوزه ایمنی کار هم به مسئول ایمنی و کارفرما کمک کنند.
 
وي با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط ایمن در کارگاه‌ها و اجبار کارفرمایان به رعایت اصول بهداشت کار، خاطرنشان کرد: بازرسان کار بر اساس وظایف قانونی حق دارند بدون اطلاع قبلی در هر موقع از شبانه روز به مؤسسات مشمول ماده ۸۵ قانون کار وارد شده و به بازرسی بپردازند و به صورت جدّی موارد رعایت نكردن ایمنی را به کارفرمایان گوشزد کنند و مانع انجام فعالیت‌های خطرناک و ناایمن شوند.
 
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایمنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار