رئیس کمسیون عمران شورای شهر کرج:
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با بیان اینکه به ساخت و سازهای قولنامه‌ای باید به صورت ویژه نگاه شود، گفت: شهرداری کرج توان مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز را ندارد.
کد خبر: ۵۴۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 24 December 2017
به گزارش تابناک البرز ، مهدی حاجی قاسمی در سی و سومین جلسه شورای شهر کرج که یکشنبه سوم دی ماه برگزار شد، گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری که چهارشنبه گذشته کرج را به مدت ۱۰ ثانیه لرزاند باید برای ما تلنگری باشد.

حاجی قاسمی افزود: پس از این زلزله معابر در کرج قفل شد، پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها وضعیت نابسامانی داشتند و مردم شب تا صبح را در خیابان خوابیدند.

وی با طرح این سوال که آیا کرج برای چنین بحران هایی آمادگی دارد، افزود: این برای ما یک زنگ خطر است.

این عضو شورای شهر کرج گفت: در این شرایط توجه همکاران را به ساخت و سازهای قولنامه‌ای در کرج جلب می‌کنم، با وجود این ساخت و سازها اگر زلزله ۵.۲ ریشتری به ۶ ریشتر می‌رسید، بالای چندین هزار نفر در کرج کشته می‌شدند.

وی با بیان اینکه به ساخت و سازهای قولنامه‌ای باید به صورت ویژه نگاه شود، اضافه کرد: شهرداری کرج توان مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز را ندارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب معابر و پمپ‌بنزین‌ها در زمان زلزله اظهار داشت: این اتفاق نشان داد همه زحمات و تلاش‌هایی انجام‌شده در سال‌های طولانی می‌تواند در عرض چند ثانیه نابود شود اما آیا شهر کرج آمادگی لازم برای مقابله با چنین مخاطراتی را دارد؟

رئیس کمسیون عمران شورای شهر کرج ضمن تأکید بر اهمیت نظارت بر ساخت‌وسازهای قولنامه‌ای در سطح شهر تصریح کرد: وضعیت ساخت‌وساز در کرج طالب نگاه ویژه‌ای است.

وی با اشاره به بافت‌های فرسوده در شهر کرج تشریح کرد: با توجه به بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهر اگر زلزله‌ حتی کمی قوی‌تر بود بالای صد هزار نفر کشته و مجروح می‌داد لذا این امر نشان‌دهنده لزوم توجه به وضعیت ساخت‌وسازها در کرج است.

حاجی قاسمی ادامه داد: مجوزهایی برای ساختمان‌سازی در شهر صادر می‌شود که فاقد استاندارهای لازم است و به‌طورقطع تبعات و مخاطراتی که این ساختمان‌ها برای مردم شهر دارد با هیچ‌چیزی جبران‌پذیر نیست لذا حداقل خواستار جلوگیری از صدور چنین مجوزهایی از سوی شهرداری هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار