بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: ۵۴۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱ 24 December 2017
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی قرنطینه در منطقه "پل کتای" شهرستان دنا در راستای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بهمنش پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان افزود: با توجه به اینکه آمارها از درگیری برخی از استان های همجوار با آنفلوانزای پرندگان خبر می دهد، راه اندازی قرنطینه و کنترل در مبادی مختلف استان ضروری است.

 بهمنش تصریح کرد: این بیماری، بیماری مشترک خطرناک است و در حال حاضر تا اصفهان درگیر شده است و به احتمال بالا در روزهای آینده استان ما نیز درگیر خواهد شد.

بهمنش گفت: نیاز است که از قبل آمادگی داشته باشیم که خسارات و خطر انسانی را کاهش دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: هرجایی که بیماری آنفلوانزا تشخیص داده شود، باید سریع معدوم سازی انجام شود و بیش از ۶۰ کشور درگیر این موضوع است که سیستم مراقبت دارند و این به غیر از آمار کشورهای آفریقایی و کشورهایی است که سیستم مراقبت ندارند.

وی ابراز داشت: باید قبل از ورود به بدن انسانی،  معدوم سازی طیور تا شعاع پنج کیلومتر را عملیاتی  کرد.

بهمنش از پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان خسارات معدوم سازی در سال گذشته خبر داد و گفت: توسعه پایدار با تحقق بهداشت و سلامتی به دست می آید و باید به این حوزه توجه کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه دست به دست کردن پرندگان و همچنین زنده فروشی کنترل ویژه را طلب می کند، تصریح کرد: راه اندازی قرنطینه "پل کتا" ضروری است و همکاری دستگاه های انتظامی و خدمات رسان نیز  لازم است.

بهمنش از شناسایی هفت کانون آنفلوانزا طی سال گذشته در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: تامین اعتبارات برای کنترل لازم است و باید مبادی ورودی و خروجی کنترل شود و از فروش مرغ زنده خودداری شود.

بهمنش خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸۰ محل فروش مرغ زنده در بویراحمد و دنا جمع آوری شده است  اما در شهرستان کهگیلویه ۶۲ واحد همچنان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار