بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
گزارش سازمان هواشناسی کشور:باران در کهگیلویه و بویراحمد از شدت بیشتری برخوردار است. گزارش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد : بارش ها قابل توجه نیست!
کد خبر: ۵۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 24 December 2017
وقتی کم بارشی باشد ، همه چیز به هم می ریزد ، از پرس و جو های پی در پی مردم و گوش به زنگ بودنشان برای شنیدن اخبار زمان بارش ها تا اطلاعات غیر دقیق و دوگانه برخی مراجع اطلاع رسانی هواشناسی و اخیرا هم تذکرات جدی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به برخی سایت ها در مورد گزارشات کذب هواشناسی !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد گزارشات هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ، هم بسیار دیر و هم متفاوت از گزارشات سازمان هواشناسی کشوری است به گونه ای که مشاهده می شود در مقاطع مختلف تفاوت فاحشی بین این گزارشات وجود دارد . همین چند روز پیش بود که برخی گزارشات هواشناسی از بارش بسیار ضعیف باران و در حدود 10 میلیمتر خبر می دادند اما بارش باران همانگونه که در اطلاعیه های هواشناسی کشوری مشخص بود بیش از این میزان را محتمل می دانست که نهایتا این رقم تا بیش از 30 میلیمتر هم اعلام شد.
 هشدار به برخی سایت ها و خبرگزاری ها
برخی خبرها از زبان کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم منتشر شده بود که وی به شدت معترض بود و می گفت با هیچ کس گفتگویی انجام نداده است!
ولی بهره مند افزود: سازمان هواشناسی به طور کلی اعلام می کند جنوب کشور بارانی است و برخی استان ها مثل بوشهر آبگرفتگی دارد اما این سایت ها به آبگرفتگی معابر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرده اند در حالی که چنین مساله ای را اعلام نکرده ایم و طرح این اخبار باعث بی اعتمادی به اداره کل هواشناسی استان و اطلاعیه ها و اخطاریه های این سازمان خواهد شد.
 بهره مند با بیان اینکه از رسانه ها می خواهیم نسبت به درج دقیق اخبار و اطلاعیه های هواشناسی اهتمام جدی داشته باشند و برای جذب بیشتر مخاطب مطالب نادرست انتشار ندهند اضافه کرد: درصورت ادامه این روند مجبور به شکایت از آن خبرگزاری و سایتهای متخلف می شویم.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان در همان روز اعلام کرده بود :  ادامه بارش ها تا بامداد فردا  شنبه 25 آذر در سطح استان ادامه دارد و این سامانه بارشی به اندازه کافی قوی نیست و بارش ها قابل توجه نخواهند بود.
دو گزارش متفاوت 
گزارش سازمان هواشناسی کشور:باران در کهگیلویه و بویراحمد از شدت بیشتری برخوردار است
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارشی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد و گفت: فردا بارش‌ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وظیفه فردا (۴ دی‌ماه) با ورود یک سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در جنوب خوزستان نیز باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی دورانتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: دراین روز بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و غرب اصفهان شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه روز چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش بادشده وبه تدریج از کشور خارج می‌شود.

وظیفه اظهار کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و بارش درروزهای دوشنبه و سه‌شنبه درارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.
 
گزارش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد : بارش ها قابل توجه نیست
 
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی بارش باران در برخی نقاط استان طی دو روز آینده خبر داد.

ولی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در مرکز پیش‌بینی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین آخرین تغییرات نقشه‌های جوی از سه شنبه در برخی نقاط استان بارش‌هایی به صورت رگباری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مقدار این بارش‌ها قابل توجه نیست ، افزود: از روز سه شنبه دمای هوا که طی روزهای گذشته به صورت قابل توجهی و بی‌سابقه در این موقع از سال بالا رفته بود به حالت عادی خود باز می‌گردد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
قویترین هوا شناسی جهان هواشناسی استان ماست یک ماه تابستان را دقیق پیش بینی کرد و میگفت فردا هوا صاف است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار