استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حماسه 9 دی تجلی استقامت و بصیرت مردم در برابر جبهه نفاق و استکبار بود.
کد خبر: ۵۴۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 29 December 2017

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس با اشاره به ویژگی‌های حماسه 9 دی اظهار کرد: این حماسه تجلی استقامت و بصیرت مردم در برابر جبهه نفاق و استکبار بود، در آن روز سازش ناپذیری ملت ایران در برابر زورگویی سران دنیای استکبار به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی پاسخی به فتنه گران بود و در این روز جنگ با استکبار در میدان جدید شروع شد، تفسیر بسیاری از آیات الهی را در روز 9 دی سال 1388 شاهد بودیم و این روز تجلی تولی و تبری اسلامی و غیرت دینی مردم بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: فتنه گران امروز به صورت چراغ خاموش حرکت‌هایی را انجام می‌دهند و وظیفه داریم که در برابر فتنه گران جدید بایستیم تا از میراث شهدا پاسداری کنیم.

حاجی صادقی با اشاره به تبعات وقوع فتنه در سال 1388 اظهار کرد: آن فتنه موجب خدشه دار شدن حماسه شرکت 40 میلیونی مردم در انتخابات شد و جامعه را دو قطبی کرد، فتنه 88 به اعتبار و حیثیت انقلاب اسلامی ایران خسارت‌های زیادی زد.

وی ادامه داد: فتنه 88 راه فشارها و تحریم‌های جدید علیه کشورمان را باز کرد، ظلم فتنه گران به انقلاب اسلامی کمتر از ظلم صدام به کشورمان نبود، اما با این وجود شاهد هستیم که برخی امروز از آزادی سران فتنه سخن می‌گویند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: جنگ و تقابل نظام جمهوری اسلامی ایران با دنیای استکار هیچ وقت تمام نخواهد شد، در طول تاریخ شاهد بودیم که همواره شیاطینی از جنس انس و جن در برابر انبیای الهی بودند.

حاجی صادقی فتنه انگیزی را یکی از اقدامات دشمنان علیه مردم مسلمان دانست و تصریح کرد: جنگ دشمنان با مسلمانان به چند شیوه مختلف است، گاهی این جنگ با حمله نظامی و گاهی هم با فشار اقتصادی صورت می‌گیرد، اما جنگ از طریق فتنه، سخت ترین جنگ دشمنان با جهان اسلام است.

وی ادامه داد: در فتنه، فضا تاریک و مبهم می‌شود و هدف دشمنان از ایجاد فتنه، از بین بردن اسلام به دست مسلمانان است، ضربات فتنه‌ها در طول تاریخ به اسلام خیلی بیشتر از ضربات تهاجمات نظامی بوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: در صدر اسلام به دلیل وقوع فتنه‌ها، امام علی(ع) خانه نشین و جای امام و ماموم عوض شد، در جنگ صفین، فتنه گران امام علی(ع) را به مذاکره مجبور کردند.

حاجی صادقی با اشاره به ریشه خارجی فتنه 88 اظهار کرد: سناتور مک کین چهار سال پیش از وقوع این فتنه در کنگره آمریکا گفته بود که نظام جمهوری اسلامی ایران را با جنبش سبز نابود می‌کنیم که این مساله نشان از ریشه خارجی فتنه 88 دارد.

وی ادامه داد: فتنه 88 حدود 200 روز طول کشید، سران دنیای استکبار اطمینان داشتند که با این فتنه، نظام جمهوری اسلامی ایران سرنگون می‌شود و با این تحلیل موضع گیری کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: شکست فتنه 88 دو دلیل اصلی داشت، نخستین دلیل وجود یک رهبر مهربان، هوشیار و بصیر در کشور و دلیل دوم نیز حضور پرشور مردم در صحنه و تبعت آن‌ها از ولایت فقیه بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار