معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار در بخش‌های مختلف برای اشتغال کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۴۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 02 January 2018

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا ، مختار احمدی  اظهار کرد: حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری، تسهیلات طرح اشتغال فراگیر، تسهیلات طرح رونق تولید، تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری و ... برای کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی تسهیلات طرح "حمایت از توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری" را از جمله این بخش‌ها اعلام کرد و ادامه داد: مجموع اعتبارات این طرح در کشور 12 هزار میلیارد تومان است که نیمی از آن از محل صندوق توسعه ملی و نیمی از منابع بانک‌ها تامین می‌شود که در مرحله اول نیز 50 درصد از این 12 هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است.

احمدی با بیان اینکه از 50 درصد ابلاغ شده نیز حدود 70 درصد(معادل 4200 میلیارد تومان) بین استان‌ها توزیع شده، تاکید کرد: 30 درصد باقی مانده نیز در اختیار کارگروه ملی است.

به گفته این مسئول، سهم کرمانشاه در مرحله اول 4.19 درصد و چیزی معادل 176 میلیارد تومان است که در آینده به 350 میلیارد تومان هم خواهد رسید.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآور شد: کرمانشاه از نظر سهم این تسهیلات در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

به گفته این مسئول هدف از اجرای این طرح کمک به ایجاد شغل در مناطق روستایی و عشایری است و در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای با زیر 10 هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این بین نیز مناطق مرزی در اولویت هستند.

وی میزان پرداخت تسهیلات را نیز از 10 میلیون تومان تا 15 میلیارد تومان اعلام کرد که برای طرح‌های بیش از 2.5 میلیارد تومان کارگروه ملی نیز باید بررسی و تایید کند.

احمدی خاطرنشان کرد: کرمانشاه در کنار این تسهیلات، حدود 600 میلیارد تومان دیگر نیز خاص مناطق زلزله زده داریم که باید برای جذب آن برنامه ریزی کنیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به بررسی 26 رسته اساسی که در کرمانشاه می‌توان برای ایجاد شغل روی آن تمرکز کرد، افزود: چهار رسته صنایع دستی و گردشگری، دام سبک، صنایع تبدیلی و کشاورزی و تجارت مرزی در اولویت هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته رسته‌های دیگری هم مورد توجه است و در کنار این رسته‌ها باید به زنجیره ارزش افزوده خصوصا تا مرحله فروش و بازار هم توجه کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار