مدیرگروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: آسمان استان ایلام روز جمعه هفته جاری تا اواخر روز شنبه هفته آتی با ناپایداری های جوی همراه است.
کد خبر: ۵۴۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 04 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی میهن پرست اظهار کرد: میزان بارش های نزولات جوی در این سیستم باران زا از سامانه قبلی بیشتر است و کشاورزان می توانند اراضی خود را کود دهی کنند.

میهن پرست یادآور شد: از اواخر هفته جاری تا اواسط هفته آینده جبهه هوای سرد به ویژه سرمای صبگاهی بر استان استقرار می یابد.

وی همچنین از احتمال نفوذ توده گرد و غبار به استان خبر داد و گفت: احتمال می رود در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده گرد و غبار عربی مناطق نوار مرزی استان را در بر بگیرد.

 استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود که البته در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخوردار بود.

هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران رخ داد اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانگین بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.

در ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان ایوان با 95 میلیمتر بیشترین بارش ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.

در این بازه زمانی کمترین بارش ها در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.

در پاییز امسال میزان بارندگی 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار