شریعتی عنوان کرد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال 97، شهرداری‌ها می‌توانند هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کنند، گفت: شهرداری‌ها این مساله را یک فرصت بدانند و از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۵۴۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 03 January 2018

غلامرضا شریعتی امروز، چهارشنبه (13 دی‌ماه) در نشست سفیر ایران در لهستان با مسوولان استان، با اشاره به سفر بهمن‌ماه سال گذشته خود به کشور لهستان و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در این سفر، اظهار کرد: از کسانی که اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کردند، سپاسگزاری می‌کنم، اما تصور می‌کنم این پیگیری‌ها به صورت فردی انجام شده است و باید یک کارگروه برای آن تشکیل شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم جلسات ماهانه‌ای برای پیگیری این پروژه‌ها برگزار شود و برای هر یک از تفاهم‌نامه‌ها، یک کارگروه تشکیل شود تا با کارشناسان دستگاه‌های مختلف در خصوص تفاهم‌نامه صحبت کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در بحث سرمایه‌گذاری و فاینانس باید گفت در جمهوری اسلامی و به‌خصوص خوزستان، تا یک مجوز صادر و یک کار انجام شود، باید مسیر بسیار طولانی را طی کنیم. تمرکززدایی کردن، دست ما را می‌بندد. باید این نکته واکاوی شود تا بتوانیم کارها را به صورت بهتری انجام دهیم. به طور مثال طرح راه‌آهن اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان از سال 48 قرار بوده است به صورت دو خطه برقی راه‌اندازی شود، اما هنوز اجرایی نشده است.

شریعتی ادامه داد: بودجه عمرانی خوزستان امسال دو هزار میلیارد تومان بوده است که در بدترین حالت 50 درصد آن تخصیص پیدا می‌کند. من پیشنهاد داده‌ام 50 درصد مقدار تخصیص داده شده، در اختیار من یا سازمان برنامه و بودجه قرار داشته باشد تا از این منبع، فاینانس پروژه‌ها را تامین کنیم. سپس این مبلغ به صورت 20 ساله از اعتبار استان برداشته شود. با این کار می‌توان پروژه‌های خوبی را در استان اجرا کرد و به نتیجه رساند و پروژه زودتر به محصول تبدیل می‌شود. اینکه هر استان درباره اعتبارات خود اختیاراتی داشته باشد، تاثیر زیادی در توسعه و اشتغال آن استان دارد. باید با انجام چنین کارهایی، مشکلات را حل کنیم.

شریعتی گفت: در سال 96، شهرداری‌ها می‌توانند پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کنند که 50 درصد آن را دولت تضمین می‌کند و شهرداری تنها 50 درصد پرداخت می‌کند. در سال 97 با تلاش وزارت کشور، این مقدار به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است. شهرداری‌ها باید این مساله را یک فرصت بدانند و از این فرصت‌ها استفاده کنند. باید از موارد قانونی برای توسعه شهرها استفاده کنیم. استانداری نیز آمادگی دارد اعتباراتی را به این زمینه اختصاص دهد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار