مدیرکل فرودگاه گیلان
مدیر کل فرودگاه گیلان از ورود آلودگی رودخانه «تشت‌رود» به مزارع برنج این فرودگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 29 June 2015
فتاح رضوانی ظهر امروز در جریان بازدید از رودخانه‌های G5، تشت‌رود و دیگر آب‌روهای ورودی که از زیر باند پرواز فرودگاه سردار جنگل رشت عبور می‌کنند، اظهار کرد: برخی از مزارع برنج واقع در بخش شمالی فرودگاه رشت از دو رودخانه G5 و تشت‌رود آبیاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل نداشتن سد و یا مخزن آبگیری، در مواقعی کشاورزان اقدام به بستن مسیر این دو رودخانه می‌کنند، افزود: آب رودخانه‌ها به طرف باند پرواز فرودگاه سردار جنگل رشت حرکت کرده و بدون تردید، ایستایی بیش از حد موجب می‌شود تنها باند پرواز فرودگاه سردار جنگل رشت به مرور زمان دچار آسیب‌دیدگی شدید شود که توقف پروازهای این استان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به اینکه راکد بودن رودخانه‌های مذکور در فرودگاه رشت موجب آلودگی زیست‌محیطی و ورود پساب‌ها شده است، تصریح کرد: راکد بودن آب رودخانه‌ها موجب آلودگی شده و انتقال این آلودگی‌ها به مزارع شمالی فرودگاه رشت شده و چهره آن را ناخوشایند می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه نیازهای آبی مزارع کشاورزان اطراف فرودگاه رشت از مسیر خارج از محدوده فرودگاه سردار جنگل رشت تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که مسیر رودخانه‌های مذکور با مطالعه و کار کارشناسی تغییر پیدا کند.

فرماندار رشت نیز در جریان بازدید مذکور اظهار کرد: مدیریت کانال‌ها و رودخانه‌ها به‌عهده شرکت آب منطقه‌ای گیلان است.

سید عیسی مهدوی با بیان اینکه راه‌های برون‌رفت از مشکل آسیب‌دیدگی رودخانه‌های مذکور در طرح کارشناسی به فرمانداری رشت ارائه می‌شود، گفت: در جلسه آینده کمیته حمل و نقل هوایی استان موضوع مذکور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، رودخانه‌های G5 و تشت‌رود رشت به کانال انتقال فاضلاب شهری تبدیل شده و از آنها در مزارع و باغ‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

بیش از 50 درصد مردم شهرستان رشت کشاورز هستند و خطر انتقال انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها جان کشاورزان پرتلاش و استفاده کنندگان از تولیدات کشاورزی را به خطر می‌اندازد.

تمام آلودگی رودخانه تشت‌رود رشت وارد دریای خزر شده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و مردم گیلان در معرض خطر ابتلا به امراض سخت و صعب‌العلاج  قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار