معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی با بیان اینکه جامعه المصطفی به دنبال ارائه گفتمان اصیل اسلام است، گفت: در این عرصه باید شناخت جهان اسلام و منطقه مورد توجه دانش آموختگان جامعه المصطفی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۴۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 06 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قنبری در مراسم افتتاحیه اجلاس دانش آموختگان جامعه المصطفی اظهار داشت: این اجلاس و گردهمایی با مشارکت موسسه الحکمه برگزار می‌شود.


وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف دانش آموختگان جامعه المصطفی گفت: نورافشانی، دانش‌افزایی و ارائه محصولات معارفی از مهم‌ترین وظایف دانش آموختگان این مرکز علمی است، همچنین این مرکز به دنبال ارائه گفتمان اصیل اسلام بوده است.


معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی با تأکید بر تعامل دانش آموختگان جامعه المصطفی با برادران اهل سنت ابراز کرد: یکی از وظایف نهادهای دینی به‌ویژه جامعه المصطفی تأمل دینی با تمامی انسان‌ها است.


قنبری با اشاره به اهمیت و لزوم تحصیل علوم دینی و معارف اسلامی گفت: با قدم گذاشتن انسان در راه طلب علم آدمی سفری را در مسیر قله‌های علم و دانش آغاز و با ناملایماتی‌های فراوانی روبرو می‌شود که باید در این راه صبور باشد.


وی تأکیدکرد: فارغ‌التحصیلی در علوم دینی هیچ جایگاهی نداشته و مراد از فارغ‌التحصیلی در علوم دینی، بر عهده گرفتن و رسیدن به مسئولیت‌هایی خطیر در این عرصه است.


معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی  ادامه داد: داشتن رفتار و گفتاری برگرفته از اندیشه‌های ناب رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت(ع) از ملزومات تحصیل در علوم دینی است و باید بتوانیم  در این عرصه تعامل دینی را به منصه ظهور برسانیم.


قنبری با بیان اینکه جامعه المصطفی به دنبال ارائه گفتمان اصیل اسلام است، ادامه داد: در این عرصه باید شناخت جهان اسلام و منطقه مورد توجه دانش آموختگان جامعه المصطفی قرار گیرد.


وی با اشاره به شعارهای اساسی جامعه المصطفی گفت: وحدت انسانی، دینی و اسلامی از شعارهای اساسی این مرکز در گستره جهانی است، جامعه المصطفی همواره به دنبال عرضه انوار معارف الهی به جهانیان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار