مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت دینی و مذهبی عنوان کرد.
کد خبر: ۵۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 29 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، علی اکبر صفی پور در آیین رونمایی از پوستر جشنواه سراسری عکس رضوی در تبریز، اظهار کرد: در دنیای امروز که هنر بهترین ابزار برای تبیین موضوع های مختلف است، ترویج فرهنگ باید با بن مایه ای از هنر همراه باشد و جشنواره ی امام رضا (ع) نیز با تکیه بر همین اصل بنیادین، فضایی سالم برای رقابت هنرمندان و اصحاب فرهنگ ایجاد کرده تا به عنوان مرکز ثقل ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی، با استفاده از روش های روز هنرمندان را گرد هم آورد.

وی افزود: ایام فرخنده و مبارک دهه کرامت که در سالهای اخیر در اذهان عمومی نهادینه شده ، فرصت ارزشمندی را برای دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فراهم ساخته تا با برپایی مراسم و آئین های دینی و مذهبی مراتب ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به انجام برسانند و در این میان نقش هنرمندان بیش از همه محسوس و مشهود است.

صفی پور گفت: هنر به عنوان یک زبان بین المللی، بهترین شیوه برای اعمال دیپلماسی فرهنگی و تبیین مفاهیم اسلامی است، زیرا که نسبت به ابزارهای دیگر از تأثیر گذاری بیشتری برخوردار است و با آشنا نمودن جهانیان با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی زمینه پذیرش فرهنگی و اعتقادی را فراهم می آورد و جشنواره بین المللی امام رضا (ع) این زمینه را فراهم آورده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: پتانسیل کم نظیر آذربایجان شرقی در حوزه هنر عکاسی موجب موفقیت و استمرار برگزاری جشنواره عکس رضوی است.

علی محرمی خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و در کنار آن جشنواره عکس رضوی موجب خلق آثاری ارزشمند در رابطه با آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف شده است.

وی فعالیت در جهت بسط و گسترس فرهنگ دینی و در راس آن فرهنگ رضوی را از اولویت های کاری این اداره کل دانست و گفت: بهره گیری از قابلیت ها و پتانسیل هنری هنرمندان حوزه عکاسی و ایده پردازی و برنامه ریزی هدفمند در این حوزه می تواند منتج به نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ متعالی رضوی در جامعه شود.

محرمی ارج نهادن به تلاشهای هنرمندان و اساتید فعال در عرصه هنرهای اسلامی و شناسایی هنرمندان جوان و زمینه سازی برای رشد و نوآوری و خلاقیت آنان را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

وی گفت: در همین راستا باید به صورت منسجم و نظام یافته عمل نموده و برای جذابیت فعالیت های دینی و اسلامی برای نسل جوان جامعه از ابزارهای مختلف هنری بهره برد و جشنواره ی بین المللی امام را در این زمینه موفق عمل کرده است.

محرمی، برگزاری چندین جشنواره عکس در سطح بین المللی و سراسری در آذربایجان شرقی را از نقاط قوت این استان در حوزه ی هنر عکاسی عنوان کرد و گفت: جشنواره عکس رضوی فرصت مغتنمی برای حضور عکاسان حرفه ای و تازه کار و تعامل دو نسل هنر عکاسی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات هنری است.

براساس این گزارش هر عکاس می تواند حداکثر پنج قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از چهار مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری کند.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار