مدیر کمیته امداد شهرستان گفت : 400 میلیون ریال اعتبار صرف غنی سازی کانونهای اوقات فراغت و حرفه آموزی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در سال جاری می شود.
کد خبر: ۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 30 June 2015
در راستای برنامه های ساماندهی اوقات فراغت جوانان شهرستان ، با حضور امام جمعه شهرستان ، فرماندار ، مدیرکل کمیته امداد استان و مسئولین محلی کلاسهای فرهنگی ، هنری و حرفه آموزی مجتمع طرح اوقات فراغت تابستانی در ایوان افتتاح گردید.

 

بسطامی فرماندار ایوان در رابطه با برگزاری این کلاسها اظهار کرد : این کلاسها در 14 رشته فرهنگی ، هنری و فنی و به دو صورت غنی سازی اوقات فراغت و حرفه آموزی برای جوانان و دانش آموزان خواهر و برادر از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام (ره) و آزاد ، با همکاری و تعامل ادارات آموزش و پرورش ، کمیته امداد و فنی و حرفه ای ایوان برگزار می گردد که پس از طی دوره آموزش و برگزاری آزمون ، برای شرکت کنندگان در این رشته ها مدرک فنی توسط فنی و حرفه ای استان صادر می شود .

 

همچنین ایراندوست مدیر کمیته امداد شهرستان در مراسم افتتاحیه این کلاسها گفت : کمیته امداد همسو با سایر سازمانهای متولی امر غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اقدام به تشکیل کانونهای اوقات فراغت و اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت  نموده است.

 

مدیر امداد شهرستان ادامه داد : برای این امر 180 میلیون ریال از محل اعتبارات فرهنگی و 220میلیون ریال از محل اعتبارات حوزه اشتغال و خود کفایی تامین می شود.

 

وی افزود : این کلاسها شامل ، قرآن ، احکام ، اخلاق ، رایانه ، کار با چرم ، خیاطی ، کارتوناژ، تعمیرات موبایل ، تعمیرکاری فنی ، هنر ، گلسازی و قالیبافی می باشد که ضمن برگزاری این برنامه ها استعدادها و خلاقیتها نیز شناسایی و شکوفا می گردند.

 

ایراندوست تصریح کرد : رویکرد جدید این برنامها در شهرستان ضمن اولویت قراردادن برنامه های اعتقادی و قرآن آموزی با محوریت حرفه آموزی و آموزش و پرورش است که با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و دایر نمودن کارگاههای آموزشی صورت می گیرد که پس از طی دوره کارآموزی و برگزاری آزمون ، گواهینامه حرفه آموزی از طریق سازمان فنی و حرفه ای صادر و به آنها اعطا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار