مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دغدغه‌های پیش روی بازنشستگان این صندوق تاکید کرد: باید نتیجه تلاش‌های انجام شده سر سفره بازنشستگان دیده شود.
کد خبر: ۵۵۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 24 January 2018

جمشید تقی زاده امروز (چهارشنبه) در نشستی با اعضای هیات موسس مجمع عالی کانونهای بازنشستگان کشوری، با اشاره به حضور در هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در سال های گذشته از مشکلات بازنشستگان اطلاع کافی دارم، بیان کرد: صندوق برای شما بازنشستگان است و ما کارگزار شما هستیم. ما با هم باید مشکلات را به هر نحو ممکن حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر احساس شود تیم های دیگری موازی با صندوق، مشغول فعالیت هستند، به نقطه هدف نمی رسیم، گفت: همه مدیران عامل پیشین، خدماتی در این مجموعه ارائه کردند. همه ما خدمتگزار شما بازنشستگان هستیم و این مطلب باید نهادینه شود و اگر از «بازنشسته محوری» صحبت می کنیم باید در عمل هم این شعار تحقق یابد.
تقی زاده با تاکید بر اینکه اهل سرپوش گذاشتن بر مشکلات نیستم، گفت: بهبود حقوق و معیشت بازنشستگان تحت پوشش، بیمه و درمان و همچنین خدمات رفاهی و اجتماعی سه محور اصلی انتظارات بازنشستگان از صندوق است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه در جامعه بازنشستگی، محوری ترین دغدغه، معیشت است و بالاترین انتظار این قشر بهبود این وضعیت و ارتقا آن است، تصریح کرد: به عنوان متولی امور پیشکسوتان، اصلی ترین سیاست و برنامه ریزی صندوق، حرکت در جهت رفع این مشکل است.
تقی زاده اضافه کرد: با ارتباطاتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارم، بهترین فرصت برای چاره اندیشی و بهبود قوانین بازنشستگی فراهم است. بهترین فرصت است که از این موقعیت استفاده کرده و انتظارات را مطرح کنیم.
وی با اشاره به اینکه نتیجه همه خدمات ارائه شده باید سر سفره بازنشستگان دیده شود، افزود: این یکی از مهمترین مباحثی است که باید همه در جریان آن باشند و در جهت حل آن قدم بردارند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: اگر بخواهیم در این مسیر موفق شویم، نیازمند استراتژی و برنامه ریزی مناسب و دقیق هستیم. همچنین باید با هم به یک ادبیات مشترک برسیم که فکر و اندیشه همه ما به سمتی برود که امروز بازنشستگان باید از زندگی خوبی برخوردار باشند.
تقی زاده با تاکید بر اینکه درباره شرکت ها با شفافیت برخورد خواهم کرد و سرمایه اجتماعی وزارتخانه را بالا خواهم برد، گفت: ساختار ضد فساد را در سیستم ایجاد می کنم و با هر فساد در هر جایگاهی و با هر کسی به صورت جدی برخورد می کنم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دغدغه های دیگر بازنشستگان، خاطرنشان کرد: سلامت و درمان بازنشستگان در اولویت برنامه ها خواهد بود. در این زمینه باید تلاش کرد موانع موجود در پوشش های درمانی برطرف شود و برای این کار باید با یکدیگر تعامل کنیم تا به راهکار مطلوب برسیم.
تقی زاده با بیان اینکه در مجلس و دولت گوش های شنوایی برای حل مشکلات بازنشستگان وجود دارد، تاکید کرد: شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دغدغه فقر زدایی و معیشت دارد. قطعا اگر ایشان نبود مشکلات در حوزه این وزارتخانه به مراتب بیشتر بود. بنابراین شرایط خوبی برای کار کردن فراهم شده است که باید از این توانمندی ها و ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، اشتغال فرزندان بازنشستگان، استفاده از وام های کم بهره و حمایت از اشتغال بازنشستگان در کنار فرزندان خود را از انتظارات بازنشستگان و از جمله ظرفیت هایی دانست که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان چاره جویی برای آن را دارد.
تقی زاده بیان کرد: در بحث گردشگری باید برنامه ای جدید و ویژه تعریف و بررسی شود که بازنشستگان در این حوزه چه می خواهند. جامعه سالمندی ما تنهاست و کسی نیست که به داد آن برسد و این وظیفه اصلی این صندوق است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار