آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برخی به تبعیت از فرهنگ غربی فرزند کمتر را ترجیح می دهند،گفت:مردم به فرزندآوری تشویق شوند،آیات و روایات اسلامی جمعیت زیاد را مطلوب می داند.
کد خبر: ۵۵۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 25 January 2018

به گزارش تابناک قم؛آیت الله مکارم شیرازی،مرجع تقلید شیعیان در دیدار مدیرکل ثبت احوال قم با اشاره به آمارهایی که از کاهش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه حکایت دارد افزود: کاهش طلاق امر خوب و مبارکی است اما کاهش ازدواج نشانه خوبی نیست و مشکلات اقتصادی و سختگیری ها و تشریفات بی مورد در این زمینه موثر بوده است.

وی تاکید کرد: باید مشکل اشتغال جوانان حل شود و خانواده ها سخت گیریهای بی مورد را کم کنند تا جوانان به امر ازدواج تشویق شوند.

مرجع تقلید شیعیان تشویق مردم به فرزندآوری را مهم و ضروری دانست و گفت: متاسفانه برخی به تبعیت از فرهنگ غربی فرزند کمتر را ترجیح می دهند اما در دین مبین اسلام اینگونه نیست و آیات و روایات ما جمعیت زیاد را مطلوب می داند.

آیت الله مکارم شیرازی تربیت صحیح و نامگذاری مناسب بر روی فرزندان را مهم ترین وظیفه والدین برشمرد و گفت: باید برای فرزندان اسامی زیبا انتخاب کنیم اما متاسفانه برخی والدین اسم های مناسبی را بر روی فرزندشان نمی گذارند .

در پایان این دیدار مرادی، مدیر کل ثبت احوال استان، کارت ملی هوشمند آیت الله مکارم شیرازی را به وی تحویل داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار