استاندار فارس گفت:دغدغه جدی ما در فارس بحران آب است که خشک شدن بیش از 50درصد قنات‌ها و 18درصد چاه‌ها، تالاب پریشان، دریاچه مهارلو و... نشان از این بحران دارد.
کد خبر: ۵۵۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 28 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: اسماعیل تبادار  در نشست شورای اداری استان فارس اظهار داشت: دغدغه جدی ما در فارس بحران آب است که خشک شدن بیش از 50درصد قنات‌ها و 18درصد چاه‌ها، تالاب پریشان، دریاچه مهارلو و... نشان از این بحران دارد.

وی با بیان اینکه عمق چاه‌ها در استان فارس به بیش از 400 متر رسیده و 80 درصد مصرف آب کشاورزی از آبهای تحت‌الارضی است، تصریح کرد: تبعات بحران آب در فارس، بیش از این‌ها است.

تبادار ادامه داد: بحث بنده در اکثر جلسات بحث بحران آب است و از دولت انتظار داریم که توجه جدی به این مسئله داشته باشند.

استاندار فارس همچنین گفت: قرار بود که 5میلیارد ریال در بحث آب به استان فارس اختصاص یابد که این اعتبار به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان اختصاص یافت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صادرات نفتی استان در سال 95 ، 41 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است، خاطرنشان کرد: مجموع فاینانس خارجی 7 طرح مهم استان فارس 2میلیارد و 956 میلیارد دلار است.

تبادار همچنین گفت: در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان، از 36 مورد در سال 94 به 112 افزایش داشتیم.

استاندار فارس با اشاره به بهبود نرخ بیکاری در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: رتبه استان از 16 درصد به 11.4درصد رسیده که یک درصد کمتر از متوسط کشور است و بر اساس ظرفیت‌های بسیار فارس اگر زیرساخت‌ها فراهم شود قطع به یقین اشتغال بیشتری خواهیم داشت.

مقام عالی دولت به بحث راه‌های استان اشاره کرد و گفت: آزادراه شیراز به اصفهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم با کمک دولت بزرگ‌ترین آزاد راه جنوب کشور تکمیل شود.

تبادار افزود: اگر آزادراه‌ها قوت بگیرد مجال استان برای پیشرفت بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار