سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان اعلام کرد
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان با تاکید بر وجود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت بیمه شده سلامت در خوزستان گفت: جمعیت بیمه شده، تعداد مؤسسات طرف قرارداد و اسناد پذیرش شده از جمله شاخص های تخصیص اعتبار به استان ها بود.
کد خبر: ۵۵۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷ 29 January 2018

سید جمال امام زاده، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان بیمه سلامت کشور اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار هفته گذشته به استان اختصاص داده شد، بیان کرد: سهم خوزستان از این اعتبار ملی بالغ بر 150 میلیارد تومان است که بخشی از آن به منظورپرداخت به داروخانه‌ها، بخش اعظمی برای حوزه دانشگاه و مقداری جهت پرداخت به سایر مؤسسات (بیمارستان ها، درمانگاه ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد) پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از این اعتبار به خوزستان پرداخت شده است، گفت: تا مهر ماه امسال از مجموع مطالبات داروخانه ها حدود 19 میلیارد تومان پرداخت شد ضمن اینکه موفق شدیم مطالبات مربوط به ماه‌های تیر، مرداد، شهریور و مهر را تسویه کنیم.

امام زاده با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده شده به سازمان بیمه سلامت کشور کم سابقه بود عنوان کرد: به دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد و مطالبات آنها تا اواسط تیر ماه تسویه شده است البته دانشگاه اهواز و آبادان باید شماره حسابی از سوی وزارت بهداشت به ما اعلام می کردند که تا کنون این کار را انجام نداده اند.

وی با تاکید بر وجود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت بیمه شده سلامت در خوزستان گفت: جمعیت بیمه شده، تعداد مؤسسات طرف قرارداد و اسناد پذیرش شده از جمله شاخص های تخصیص اعتبار به استان‌ها بود.

امام زاده با بیان اینکه برخی از بیمه شدگان ساکن خوزستان نیستند، عنوان کرد: بالای 95 درصد بیمه شدگان استان ساکن استان هستند ضمن اینکه سهم خوزستان از2 هزار میلیارد تومان اعتبار کشوری بین7تا8 درصد است.

وی با بیان اینکه رفع همپوشانی با محوریت بیمه سلامت یکی از برنامه های پیش بینی شده در بودجه سال 97 است، بیان کرد: کارمندان دولت، روستائیان و سایر اقشار (گروه های اجتماعی تحت پوشش مثل خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، طلاب و روحانیون بالای 65 و برخی دانشجویان) تحت پوشش این بیمه هستند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: با شروع طرح تحول سلامت کلیه وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار بستری در بیمارستان های دولتی ـ دانشگاهی از طریق خود بیمارستان تهیه می شوند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار