رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرآستارا
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرآستارا گفت: فصل تابستان و ورود مسافران و گردشگران به شهرستان توریستی آستارا بهترین فرصت برای شناساندن و معرفی وجهه فرهنگی این شهرستان است.
کد خبر: ۵۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 01 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب جوان روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های انجمن شعر و ادب شهریار آستارا افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی در فصل تابستان شکل ویژه ای به خود می گیرد که از این فرصت باید برای معرفی قابلیت های فرهنگی شهرستان بهره برد.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در سطح سواحل ، اضافه کرد: اجرای میان پرده های طنز ، اجرای زنده موسیقی و شعرخوانی در طرح های سالمسازی دریا مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مقصد بسیاری از گردشگران در فصل تابستان نوار ساحلی آستاراست ، اظهار کرد: گروه های هنری فعال در بندرآستارا با بهره گیری از تمام ظرفیت خود توانسته اند فضای شاد و صمیمی را در لحظات پس از افطار برای هموطنان خلق کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در ادامه با بیان اینکه در بعد فرهنگ و هنر ، شعر آستارا از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، گفت: فعالیت های انجمن شعر و ادب شهریار آستارا با قدمت و غنای قابل توجه باید هدفمند پیش برود.
جوان با اشاره به رویکرد انجمن های هنری ارشاد با محور همگرایی ، افزود: آنچه که در قالب فعالیت های این انجمن ها پیگیر آن هستیم بحث های مربوط به کیفی گرایی و خروجی مناسب از این انجمن هاست.
وی عملکرد انجمن شعر و ادب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استادان این رشته در آستارا نظیر اکبر اکسیر و زنده یاد منصور بنی مجیدی زحمات قابل ستایشی را برای قوام و استحکام بخشی به چارچوب شعر آستارا کشیدند که نتیجه آن انتشار مجموعه شعرهای مختلف توسط شاعران جوان این شهرستان است.
وی در ادامه از برگزاری شب شعر غریب کوچه های آشنا به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در یکی از لیالی پرفضیلت قدر خبر داد و بیان کرد: این آیین فرهنگی با شعرخوانی شاعران آیینی آستارا و با همکاری انجمن شعرو ادب شهریار و بسیج هنرمندان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
در این نشست، اعضای انجمن شعر آستارا نقطه نظرات خود را برای پیشبرد برنامه های این انجمن ارائه کردند.
400 هنرمند آستارایی در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا ساماندهی شده اند.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار