مدیر امور آبفا روستایی اهواز:
مدیر امور آبفا روستایی شهرستان اهواز گفت: ورود مشتقات نفتی به تأسیسات آبرسانی شهدای جهاد توسط چهار اکیپ تعمیرات و نگهداری امور آبفاروستایی اهواز مهار و تخلیه شد.
کد خبر: ۵۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 31 January 2018

 

مواد نفتی وارد آب شرب ۴۳ روستای مسیر کارون شد

محمدرضا پور رکنی با اشاره به ورود مشتقات نفتی به تاسیسات آبرسانی روستایی شهدای جهاد اظهار کرد: ورود مشتقات نفتی به رودخانه کارون باعث آلودگی ۴۳ روستای تحت پوشش این تاسیسات شده بود.

وی ادامه داد: پس از مشاهده آلودگی ها و بوی بد به وجود آمده در آب، تاسیسات و پمپاژ آب خاموش شد و چهار اکیپ تعمیرات و نگهداری برای بررسی مشکل بوجود آمده کار خود را آغاز کردند.

پور رکنی افزود: پس از کنکاش های به عمل آمده، ماده سیاه رنگ در قسمتی از رودخانه کشف شد که مشتقات نفتی تخلیه شده در آب بود.

مدیر امور آبفا روستایی شهرستان اهواز با اشاره به اینکه لاگن های ذخیره آب به کلی آغشته به مواد نفتی شده بودند، گفت: سه لاگن ۵۰ هزار متر مکعبی در تاسیسات شهدای جهاد وجود دارد که آب ذخیره شده در آنها دچار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی بود و همان آب وارد فیلترها و سایر مخازن نیز شده بود. به همین سبب ظرف ۷۲ ساعت و بصورت شبانه روزی کلیه لاگن ها، خطوط انتقال و شبکه های داخلی تخلیه شدند تا آلودگی بوجود آمده از بین برود.

پور رکنی ادامه داد: در این ۷۲ ساعت و پس از آزمایشات لازم و جلب اطمینان کافی از کیفیت آب، عملیات آبگیری در یکی از لاگن ها آغاز و آب در مدار قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلال مجدد در آبرسانی به روستاهای تحت پوشش تاسیسات شهدای جهاد بدلیل قطعی برق گفت: با توجه به شستشوی مقره ها توسط سازمان برق، برای ساعاتی امکان پمپاژ آب وجود نداشت ولی در حال حاضر شرایط عادی است و آب میان اهالی روستایی در حال توزیع است.

 تاسیسات آبرسانی روستایی شهدای جهاد ۴۳ روستا را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۹ روستا از توابع شهرستان خرمشهر هستند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار