امکانات اندک سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از منابع کشور
در حال حاضر برای حفاظت از 70 هزار هکتار از اراضی ملی، یک نیرو داریم که به هیچ عنوان این تعداد کافی نیست و باید حداقل 5 هزار نفر دیگر را جذب و تربیت کنیم.
کد خبر: ۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ 17 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: ایران یکی از کشورهایی است که میزان سرعت تخریب جنگل‌ها و اراضی ملی آن بسیار بیشتر میانگین‌های جهانی است.
یکی از دلایل تصرف اراضی ملی و تخریب جنگل‌ها، کمبود امکانات حفاظتی است.
درباره دلایل گستردگی تصرف و تخریب اراضی ملی ایران، قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در همایش ملی فرماندهان یگان‌های حفاظت سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور که به میزبانی استان البرز گفت: برای حفظ و حراست از اراضی ملی و جنگل‌های کشور، برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد.
ناصر مقدسی تصریح کرد: برای اینکه اهداف کشور در این حوزه به درستی اجرا شده و بتوانیم از منابع و ثروت‌های ملی حفاظت کنیم، نیاز به نیروی انسانی متخصص داریم.
وی گفت: بیش از 80 درصد اراضی کشور جزو اراضی ملی است و برای حفاظت از این منابع باید نیازهای سازمان جنگل‌ها برطرف شود.
این مسئول افزود: در حال حاضر حدود 2 هزار نفر در یگان‌های حفاظتی فعالیت می‌کنند که این تعداد نیروی انسانی کافی نیست.
مقدسی بیان داشت: در حال حاضر برای حفاظت از 70 هزار هکتار از اراضی ملی، یک نیرو داریم که نشان می‌دهد به هیچ عنوان این تعداد کافی نیست و باید حداقل 5 هزار نفر دیگر را جذب و تربیت کنیم.
وی تصریح کرد: کمک گرفتن از نیروهایی مانند نیروی حفاظتی سرباز وظیفه، نمی‌تواند در حفاظت صحیح و کامل از اراضی ملی به ما کمک کند و باید نیروی انسانی متخصص جذب کنیم.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: خوشبختانه این بحث در نهادهای کلان مورد بررسی قرار گرفته و قرار است در آینده نزدیک بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز جذب شود.
مقدسی افزود:‌ در کنار جذب نیرو و تربیت آنها، باید امکانات سخت‌افزاری سازمان جنگل‌ها نیز افزایش یابد که در این حوزه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در راستای حفاظت از منابع ملی و اراضی عمومی انجام شده گفت: کارکنان و ماموران سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تمام توان خود را به کار گرفته و خدمات بسیار خوبی را با وجود نیروی اندک و امکانات محدود به کشور ارائه کرده‌اند که جای تقدیر دارد.
لازم به توضیح است، در این همایش یک روزه، از تعدادی از ماموران یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور تجلیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار