کد خبر: ۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ 17 February 2015
معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز با بیان اینکه سیستم بانکی نقش موثری در توسعه اشتغال دارد، تصریح کرد: باید موانع اداری در راستای توسعه اشتغال زایی استان برطرف شود.
به گزارش تسنیم  ذبیح‌الله قائمی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال که پیش از ظهر امروز در محل استانداری البرز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این جلسه عملکرد بانک‌ها ارائه داده شد، اظهار داشت: بانک‌های استان منابع داخلی برای ارائه تسهیلات دارند.
وی با بیان اینکه برخی از تسهیلات بانکی جنبه تکلیفی دارد، افزود: ارائه گزارش جداگانه از سوی بانک‌های مختلف نظیر بانک ملی، صادرات، سپه، رفاه و صنعت و معدن از جمله برنامه‌های این جلسه بود.
معاون استانداری البرز با بیان اینکه در البرز تعداد قابل ملاحظه‌ای واحدهای صنعتی مستقر است و ظرفیت ویژه بخش کشاورزی، مجتمع‌های کشاورزی و گلخانه در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان البرز باید به لحاظ مصرف تسهیلات بتواند جزء استان‌های برتر باشد.
قائمی با اشاره به نقش بانک‌های تهران در وضعیت اشتغال و اقتصادی استان البرز تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی استان به دلایل مختلف روند امور مالی و گردش مالی خود را در بانک‌های تهران انجام می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید این دسته از ظرفیت‌ها را برای خود استان البرز جذب کرد، گفت: ارائه وام خرد تحت عنوان مشاغل خانگی و خوداشتغالی برای افرادی که باید تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد قرار بگیرند از جمله برنامه‌های در دستور کار است.
معاون استاندار البرز با بیان اینکه نرخ بیکاری در ترکیه 10درصد است و رسانه‌های شنیداری ما از آن به عنوان یکی از بحران‌های اقتصادی برای این کشور یاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این آمار در کشور ما از جمله استان البرز به بیش از این‌ها رسیده است.
قائمی با تاکید بر اینکه سیستم بانکی نقش موثری در توسعه اشتغال دارد، تصریح کرد: استان البرز جزء 10 استان برتر کشور است به همین سبب باید موانع اداری در راستای توسعه اشتغال زایی برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار