استاندار گیلان اعلام کرد:
رشت- استاندار گیلان با اشاره به تداوم كاهش نرخ بيكاری در گيلان طی دو سال گذشته گفت: جايگاه گيلان در جدول بيكاری كشور از جایگاه هشتم به هجدهم بهبود یافته است.
کد خبر: ۵۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 04 July 2015
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گيلان، محمد علی نجفی با اشاره به گزارش منتشر شده مركز آمار ايران اظهار کرد: گيلان در بهار سال گذشته هشتمين استان بيكار كشور بود كه اين جايگاه در بهار امسال به رده‌ هيجدهم ارتقا پیدا کرده است.

وي تصريح كرد: در حالی كه نرخ بيكاری در بهار سال گذشته ۱۳.۶درصد بود امّا براساس گزارش مركز آمار ايران، اين نرخ هم اكنون به ۱۰درصد كاهش يافته كه ۳.۶درصد كمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

استاندار گيلان با بيان اينكه نرخ تورم گيلان از نرخ تورم كشور هم كمتر است گفت: ميانگين نرخ تورم كشور در فصل بهار ۱۰.۸درصد است.

نجفی اظهار کرد:  عمده ترين عوامل كاهش نرخ بيكاری در استان عبارتند از بهبود فضای كسب و كار استان، تثبيت شرايط اقتصادی، كاهش نرخ تورم و سود بانكی و سياست های اقتصادی دولت در حمايت از بخش‌های توليدی به ويژه كشاورزی و صنعت و گردشگری بوده است .

وی با قدردانی از همه كسانی كه در رسیدن به این جایگاه تاثیر گذار بوده اند افزود: با بهبود فضای كسب و كار و رونق توليد، رتبه‌ گيلان از استان دوّم بيكار در پاييز ۹۲ به اين جايگاه رسيده و بايد تلاش كنيم براساس قولی كه به مردم استان داده‌ايم اين جايگاه را باز هم ارتقاء بخشيم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار