نایب رئیس شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه افراد و نهادهای فراقانونی در شیراز حضور دارند و هیچکس حق اعتراض به آنها را ندارد.
کد خبر: ۵۷۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 27 February 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:در صحن علنی شورای شهر شیراز موضوع تخریب ۲ اثر تاریخی دوره قاجار مطرح شد که به گفته رئیس شورای شهر شیراز از مسئولین میراث فرهنگی و دادستان شیراز نیز برای حضور در جلسه دعوت شده بود اما فقط معاون میراث فرهنگی در جلسه حاضر شد.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه عجنه باعث تخریب منازل تاریخی نشدند، گفت: به گونه ای رفتار می شود که همه مسئولیت حرف زدن را به گردن دیگری می اندازند در حالیکه یک فرد و یا افرادی مشخص این تخریب را انجام داده اند.

احمد رضا دستغیب افزود: شناسایی و معرفی افراد، نتیجه پی گیری های گذشته در خصوص تخریب ها خواسته مردم و نمایندگان آنها در شورای شهر است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز نیز در ادامه جلسه تاکید کرد: نهادها و افراد فرا قانونی در شیراز حضور دارند که هیچکس هم حق اعتراض به آنها را ندارد.

ابراهیم صبوری تصریح کرد: قانون در خصوص تخریب کنندگان آثار تاریخی وجود دارد اما اینگونه که مشخص است در گذشته با آنها برخورد نشده چون اگر چنین بود شاهد تخریب های مجدد نبودیم.

وی ادامه داد: افراد و نهادهای فراقانونی به تاریخ و فرهنگ مردم شیراز و کشور بی اعتنا هستند و قانون را به هیچ انگاشته اند.

نایب رئیس شورای شهر شیراز یادآور شد: اینگونه که رفتار می شود باید برای جلوگیری از اینگونه رفتارها باید از مردم و اراده آنها کمک گرفت.

عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز در ادامه گفت: اگر شهردار منطقه از ۴ شب تخریب و خاکبرداری در کوچه پس کوچه های بافت قدیمی مطلع نبوده باید عزل شود.

مهدی حاجتی تاکید کرد: مسئول و دستور دهنده این تخریب باید مشخص شود و در عین حال کوتاهی شهرداری منطقه نیز قابل چشم پوشی نیست.

عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز گفت: اینگونه که به نظر می رسد باید راننده و کارگران را به همراه شهردار منطقه محاکمه شوند و نفر اصلی فراموش گردد.

نوذر امامی تاکید کرد: دستور دهنده این تخریب ها مشخص است و نباید بی دلیل این تخریب ها را به گردن راننده لودر، کامیون و یا شهردار منطقه قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار