استاندار قم:
استاندار قم از اجرای طرح الگوی کشت در قم به صورت پایلوت خبر داد و گفت: در این طرح توسعه باغات متوقف می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که غروب دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث مهندسی اظهار کرد: بدیهی است که هر پدیده‌ای که بخواهد اصیل باشد و مسیر درست را طی کند باید بر اساس محاسبات مهندسی شکل بگیرد و این مسئله اهمیت جایگاه مهندسی را روشن می‌کند.

وی بر اهمیت آموزش علمی در رشته‌های مختلف مهندسی هم تأکید کرد و گفت: برای هر کار تخصصی موضوع آموزش موضوع محوری است که باید بر اساس نیازسنجی دقیق به تربیت نیروی آزموده و کارآمد اقدام کرد.

استاندار قم در رابطه با تبادل و همکاری فی مابین نظام مهندسی‌ها هم تصریح کرد: این اقدام می‌تواند به قوت و توانایی نظام مهندسی‌ها در حوزه‌های مختلف کمک کند که از تجارب و اخلاق حرفه‌ای و تخصصی یکدیگر استفاده کنند.

صادقی با بیان اینکه طرح الگوی کشت به صورت پایلوت به استان قم واگذار شده است، تأکید کرد: این موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند شرایط استان در بحث کشاورزی و به تبع آن شرایط کشور را به صورت درست رقم زده و به پیش ببرد.

توقف توسعه باغات در اصلاح الگوی کشت

موضوع آب در راستای بهینه مصرف کردن در حوزه کشاورزی می‌تواند مؤثر باشند و در راستای آموزش و توجیه بخش کشاورزی مؤثر باشند که تا به امروز هم همکاری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار قم با بیان اینکه حوزه کشاورزی تا به امروز توانسته است توفیق پیدا کند و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را داشته‌ایم،‌ افزود: توقف توسعه باغات در اصلاح الگوی کشت به عنوان ضرورت مطرح شده است و باید در بخش زراعت هم شرایط و استاندارهای خاصی را در نظر بگیرم.

وی با تأکید بر اهمیت تصدی‌گری و واگذاری کار به بخش خصوصی، گفت: این مسئله یکی از سیاست‌های اصلی ماست و اگر این اتفاق صورت بگیرد منطقی‌ترین روش برای رسیدن به هدف را در پیش گرفته‌ایم.

صادقی با تأکید بر ضرورت خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی نیز تأکید کرد: در حوزه کشاورزی جای زیادی هنوز وجود دارد که با تعامل نسبت به کاهش تصدی‌های بخش دولتی اقدام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار