مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال ۹۴۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قم ثبت نام کرده بودند که آزمون پایانی آن‌ها دهم اسفندماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن پرداخت و گفت: این طرح در راستای تحقق تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ده میلیون حافظ در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح سهمیه استان قم در سال ۱۳۹۶ تحت پوشش قرار دادن ۷ هزار نفر از علاقمندان به حفظ قرآن در برنامه آموزشی بود که به یاری خدا با موفقیت اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ششمین مرحله آزمون حفظ قرآن، اظهار داشت: در سال جاری یک هماهنگی و هم‌افزایی بین مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسات قرآنی و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام گرفت و این آزمون به طور مشترک از سوی اداره ارشاد و سازمان اوقاف در روز دهم اسفندماه سال جاری در محل مصلی نماز جمعه قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ۹ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: در سال قبل در آزمون پایانی قرآن و عترت که توسط اداره فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد نزدیک به ۲ هزار نفر شرکت کردند و در آزمون طرح حفظ توسط اداره اوقاف استان هم بیش از ۳ هزار نفر شرکت نمودند ولی هم‌افزایی و تعامل سازنده‌ای که بین این دو دستگاه به وجود آمد باعث شد شاهد رشد قابل توجه ثبت نام کنندگان در این طرح باشیم.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: از مجموع شرکت کنندگان در آزمون طرح حفظ قرآن کریم تعداد ۳۲۳ نفر در حفظ کل قرآن، ۷۲ نفر در حفظ ۲۵ جزء، ۲۳۷ نفر در حفظ ۲۰ جزء، ۹۰۴ نفر در حفظ ۵ جزء، ۱۹۲۶ نفر در حفظ جزء ۳۰، ۶۱۹ نفر در حفظ ده جزء، ۳۲۱ نفر در حفظ ۱۵ جزء و مابقی هم در سایر رشته‌ها در آزمون شرکت می‌کنند.

وی افزود: مجموع رشته‌های برگزاری آزمون ۲۲ رشته مختلف است که در ۴ گروه رشته حفظ مفاهیم، معارف، عترت و تدبر در قرآن برگزار خواهد شد.

راه‌اندازی اولین مدرسه قرآنی کشور در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در تلاش هستیم تا به توسعه مدارس شبانه‌روزی قرآن در سطح امامزادگان اقدام کنیم و در این راستا مدرسه شبانه‌روزی امامزاده شاه جمال به عنوان اولین مدرسه قرآنی کشور راه‌اندازی شده است که افتخاری برای قم است.

وی مطرح کرد: در مدرسه شبانه‌روزی شاه جمال از بین تعداد زیاد علاقه‌مندان ۲۲ نفر انتخاب شدند که در طول یک سال کل قرآن را حفظ کنند و تا کنون موفق به حفظ ۱۸ جزء قرآن شده‌اند؛ کسانی که در این مدارس شرکت می‌کنند از یک سال مرخصی تحصیلی بهره‌مند می‌شوند و توسط اساتید مجرب به صورت شبانه‌روزی به حفظ کل قرآن می‌پردازند.

حجت الاسلام حسینی مقدم، گفت: تلاش خواهیم کرد تا برای خواهران و برادران در توسعه برنامه‌های حفظ قرآن و مفاهیم آن در سال آینده اقدامات گسترده‌ای را داشته باشیم و در این راستا به تعامل برخی مؤسسات قرآنی و دستگاه‌ها نیاز داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار