در جلسه انجمن کتابخانه ها و کمیته مطالعه مفید شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛
صبح امروز جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید با حضور فرماندار کهگیلویه و اعضای شورای اداری در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳ 28 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه با تشکر از شهرداری دهدشت برای پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها اظهار داشت: کتابخانه های شهرستان شامل ۱۱ واحد کتابخانه هستند و همه این کتابخانه‌ها فعال و از تجهیزات کامل سرمایشی و گرمایشی برخوردار هستند.

عیسی روح الامین گفت: کتابخانه شاهد که چندین سال راکد بود با پیگیری‌های فرماندار، توسط پیمانکار تجهیز کارگاه شده و طی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان را هفت هزار نفر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به ۶ ماه گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است. روح الامین تعداد منابع کتاب در تمامی رده‌های سنی و بخش‌های کودک را یکصد هزار و ۱۳۸ نسخه عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به ۶ ماه گذشته 21 درصد رشد داشته است.

فرماندار کهگیلویه در این جلسه از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان امری مهم در توسعه یک جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: متأسفانه این میزان در استان ما و به تبع آن در شهرستان کهگیلویه بسیار پایین است.

علی پوزش با بیان اینکه ارتباط قشر جوان با کتاب و کتاب‌خوانی قطع شده است، گفت: خانواده‌ها در این راستا کم‌کاری می‌کنند و تنها هدف آنان کنکور دانش‌آموزان شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات امروزی جامعه ما ناشی از فاصله گرفتن و بیگانه بودن با کتاب و کتاب‌خوانی است در حالی که کتاب یار و مونس همه انسانهاست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این جلسه از عدم حضور روسای دانشگاه‌های شهرستان در این جلسه انتقاد کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌ها که به عنوان متولی فرهنگ از آن‌ها یاد می‌شود متأسفانه همیشه نسبت به این جلسه بی‌اهمیت بوده‌اند.

سید ایرج کاظمی جو در ادامه صحبت های خود پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری را یادآور شد و افزود: سالیان گذشته این اعتبار در جاهای دیگری و خارج از این شهرستان هزینه می‌شد.

وی خطاب به رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: این اعتبار برای شهرستان کهگیلویه هزینه شده یا طبق سنوات گذشته باید شاهد هزینه آن در دیگر شهرستان‌ها باشیم؟

در این رابطه رئیس کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه عنوان کرد: اعتبار دریافت شده برای کتابخانه‌های همین شهرستان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار