عضو شورای شهر قم گفت: وضعیت شهر قم در بی‌قانونی‌های حوزه ترافیکی به‌مراتب بدتر و در وضعیت نامناسب‌تری نسبت به شهرهای دیگر قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 06 March 2018

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: بررسی بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری قم در روزهای گذشته در کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم انجام‌ شده است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان تاکسیرانی افزود: بودجه سال 97 سازمان تاکسیرانی قم با 100 میلیون کاهش نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری قم، به میزان  3 میلیارد 125 میلیون تومان به تصویب نهایی رسیده است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر لایحه اخذ مجوز متمم بودجه سال 96 سازمان تاکسیرانی قم افزود: اصلاحیه و متمم بودجه این سازمان با کاهشی معادل 100 میلیون تومانی به تصویب رسیده است چراکه کمک‌های شهرداری به این سازمان عملیاتی نشده است.

اخوان با اشاره به اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال 96 سازمان اتوبوس‌رانی گفت: این اصلاحیه در نهایت به میزان  7 میلیارد 720 میلیون تومان به تصویب رسیده است، مشکلات فراوانی در زمینهٔ حمل‌ونقل ناوگان عمومی شهر قم وجود دارد.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر تصویب نهایی بودجه سال 97 سازمان اتوبوس‌رانی تصریح کرد: بودجه‌ای 9 میلیارد و 200 میلیون تومانی در سال 97  برای سازمان اتوبوس‌رانی شهر قم در نظر و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان قطار شهری خاطرنشان کرد: در این بودجه کمک 3 میلیارد تومانی شهرداری قم کاهش‌یافته است که امید می‌رود با تدابیری که لازم بوده تا اندیشیده شود روند عمرانی این پروژه مهم شهری با سرعت قابل قبولی ادامه پیدا کند.

اخوان بودجه سال 97 سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: درمجموع 113 میلیارد ریال بودجه نهایی برای سازمان بهسازی و بازسازی شهرداری قم در سال 97  تصویب‌شده است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر بودجه سال 97 سازمان توسعه و عمران شهرداری قم عنوان کرد: با کاهش 40 میلیاردی بودجه پیشنهادی این سازمان در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، نهایتاً بودجه 120 میلیارد تومانی برای این سازمان در سال 97 به تصویب رسیده است.

وی با بیان ضرورت تعامل مناسب برای افزایش احساس امنیت در بین شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی استان، عنوان کرد: مسئله امنیت مقوله‌ای بوده که تمام جامعه را دربرمی گیرد که در این زمینه نیروی انتظامی جایگاه ویژه‌تری دارد، بخش بزرگی از تأثیرگذاری شهرداری در زمینهٔ نظم و ساماندهی شهر در پرتو همکاری با نیروی انتظامی قابل تحقق و دستی بابی است.

اخوان با انتقاد از وضعیت ترافیکی نامناسب شهر قم تأکید کرد: بخش مهمی از ترافیک شهر قم به دلیل کمبود خیایان ها و شوارع و بخش دیگر نیز به خاطر فرهنگ اشتباه شهروندان در مسئله ترافیک بوده که دراین‌بین نیز موتورسیکلت‌سوارها از وضعیت بدتری برخوردار هستند.

عضو شورای شهر قم برخی بی‌قانونی‌های ترافیکی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: وضعیت شهر قم در بی‌قانونی‌های حوزه ترافیکی به‌مراتب بدتر و در وضعیت نامناسب‌تری نسبت به شهرهای دیگر قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار