رئیس شورای شهرستان شوش خبرداد:
رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت مردان با هدف به قبضه گرفتن قدرت و غلبه بر انتخاب و رای مردم در راستای تضعیف شوراها، از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
کد خبر: ۵۷۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 07 March 2018

 

تضعیف شوراهای شهر از سوی نمایندگان مجلس و دولتی ها

سید حکیم موسوی عنوان کرد: بسیاری از تصمیم های دولت و مجلس شورای اسلامی باعث تضعیف شوراهای شهر و روستا می شوند؛ متاسفانه با گذر زمان شوراهای شهر و روستا نیز از لحاظ کارکرد و تاثیر گذاری در امور شهری ضعیف تر می شوند.

موسوی افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت مردان با هدف به قبضه گرفتن قدرت و غلبه بر انتخاب و رای مردم در راستای تضعیف شوراها، مرتب از یکدیگر سبقت می‌گیرند و این روال در صورت تداوم، منجر به بی‌اثر بودن فعالیت شورا ها خواهد شد؛ لازم است در این زمینه تجدید نظر شود.

موسوی افزود: طرح های بسیاری به منظور کاهش اختیارات شوراها در حال اجراست و این روال کارایی شوراها را روز به روز با مشکلات سخت تری مواجه می کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش با بیان اینکه دولتی ها و مجلسی ها به دنبال اعمال نفوذ و قدرت خود هستند، گفت: این افراد حاضر نیستند تا اختیارات شوراها را افزایش دهند، و امورات بسیاری از سازمان های مهم همچون؛ آب، برق و یا گاز را به شوراها بسپارند، در صورتی که این سازمان ها به صورت مستقیم با خدمات شهری در ارتباط هستند. عدم واگذاری چنین سازمان هایی از سوی نمایندگان به این دلیل است که میزان قدرت مانورهای تبلیغاتیشان در ایام انتخابات کم نشود.

موسوی توضیح داد: نمایندگان شورای عالی استان ها می توانند در این زمینه طرح مستقیمی به مجلس ارائه دهند و در صورت کارشکنی مجلس نیز از طریق رسانه ماهیت برخی نمایندگان را آشکار کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار