مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: توانایی تأمین هزینه‌های برنامه‌های موردنیاز مردم استان را نداریم و نیازمند اعتبارات ویژه فرهنگی در استان هستیم.
کد خبر: ۵۷۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 07 March 2018

به گزارش تابناک قم، سومین جلسه کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم ظهر امروز در سالن جلسات محراب حرم مطهر حضرت معصومه(ص) با حضور آیت‌الله سعیدی و نمایندگان و روسای کمیته‌ها برگزار و در آن بالغ‌بر 12 نفر از روسای کمیته‌ها به ارائه گزارش‌های خود در زمینه خدمت‌رسانی به مسافران ورودی به استان و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت (س) پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت: برگزاری جلساتی از این دست که به هماهنگی برای کلیه کارها به‌ویژه کارهای فرهنگی است باید ادامه‌دار بوده و جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قم شهری با صبغه فرهنگی بالا است، خاطرنشان کرد: همه‌چیز باید درخور و مناسب شهر مقدس قم و زائران و مردم آن باشد.

هفته فرهنگی قم در لبنان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه کل کشور لبنان هم‌اکنون برای برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان بسیج‌ هستند، گفت: هفته فرهنگی قم در لبنان برگزار می‌شود.
یونس عالی پور افزود: هم‌اکنون 80 دستگاه در قالب 12 کمیته پا به کار خدمت‌رسانی به مسافران و مجاوران استان ایستاده‌اند.

اداره ارشاد قم نیازمند اعتبارات ویژه است

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز گفت: توانایی تأمین هزینه‌های برنامه‌های موردنیاز مردم استان را نداریم و نیازمند اعتبارات ویژه فرهنگی در استان هستیم.

وی از برپایی نمایشگاه ویژه نوروز در حرم کریمه اهل‌بیت (س) خبرداد و ابراز کرد: مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار و ایستگاه‌های سلامت نیز در ایام نوروز در حرم و استان برپا می‌شود.

قیمت‌های اسکان قم در سال جدید افزایش پیدا نمی‌کند

رضایی رئیس کمیته اسکان نیز در این جلسه گفت: 12 هزار تخت ثابت در مراکز اقامتی رسمی نسبت به پذیرایی به میهمانان اقدام می‌کنند که در شرایط استثنایی می‌توان آن را به 20 هزار تخت رساند و از اماکن مسقف آموزش‌ و پرورش و ادارات استفاده کرد.

وی افزود: آستانه مبارک حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین 400 مدرسه نیز آماده خدمت‌رسانی در امر اسکان به مسافران هستند.

رضایی از ثابت ماندن نرخ‌ها خبر داد و گفت نرخ‌های اسکان و صرف غذا در هتل‌ها و مهمانپدیرها و رستوران‌ها در سال جدید تغییر نمی‌کند.

رئیس کمیته اسکان استان قم از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی خبر داد و گفت: نمایشگاه هنرهای اسلامی نیز در حرم مطهر در صحن فاطمی برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این نمایشگاه هم‌زمان با همایشی با موضوع هنرهای اسلامی روز 21 فروردین‌ماه است.

چهل نماد شهری ویژه نوروز در قم نصب می‌شود

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: به مناسبت ایام نوروز چهل نماد شهری در قم نصب می‌کنیم.

19 تیم هلال‌احمر د ایام نوروز به یاری مردم می‌روند

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز از استقرار 37 تیم اورژانس و 19 تیم هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران ورودی به قم خبر داد و اظهار داشت: در زمان تحویل سال نیز در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران آماده‌به‌کار هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات پارکینگ زائر را به‌زودی برطرف می‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار