رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
تابناک: رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بهتر است وعده‌های افطاری سبک باشد و در عوض وعده شام هم صرف شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 05 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد اسماعیل‌زاده در ارتباط با تغذیه مناسب روزه‌داران در ماه رمضان رعایت اصول کلی تغذیه و استفاده از تمام گروه‌های غذایی در سه وعده افطار و شام و سحری را ضروری دانست و اظهار کرد: بهتر است وعده‌های افطاری سبک باشد و در عوض وعده شام هم صرف شود.

وی به تشریح بهترین ترکیب غذایی برای وعده افطار پرداخت و گفت: بهتر است در وعده افطار دو عدد خرما، یک لیوان شیر نیمه‌گرم، سبزی خوردن تازه، پنیر و نان سبوس‌دار، مربا یا شله زرد به همراه کمی خشکبار استفاده شود.

رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وعده شام را فرصتی برای استفاده از انواع پروتئین‌های گیاهی و حیوانی و انواع سبزیجات دانست و ادامه داد: در وعده شام می‌توان از یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی مثل انواع خورشت‌ها و چلومرغ و انواع آش و سوپ استفاده کرد.

وی خوراک حبوبات مانند خوراک عدسی به همراه آب‌لیمو را از غذاهای مناسب وعده سحری دانست و عنوان کرد: حبوبات دارای کربوهیدرات، فیبر زیاد، املاح و ویتامین‌ها هستند و قند خون را به تدریج افزایش داده و در نتیجه در سطح انسولین خون اثرات نامطلوبی نمی‌گذارند و ساعات زیادی افراد را سیر نگه می‌دارند.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: برای وعده سحری می‌توان از دو عدد خرما، شیر، نان سبوس دار، دو عدد گردو، یک عدد تخم مرغ، دو عدد میوه فصل و لیمو ترش تازه برای پیشگیری از احساس تشنگی استفاده کرد.

وی به روزه‌داران توصیه کرد: هم در وعده سحر هم افطار بهتر است نخستین غذای مصرفی یک لیوان آب جوشیده نیمه‌گرم باشد و همچنین توصیه می‌شود روزه‌داران بین فاصله افطار تا سحر 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار