رییس هیات انجمن های ورزشی استان یزد با اشاره به برگزاری اولین همایش ورزشی پارکور در استان یزد گفت: این رشته ورزشی تحت مدیریت و نظارت انجمن ورزشی شکل گرفته به صورت رسمی فعالیت خواهد كرد.
کد خبر: ۵۷۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 11 March 2018

«محمد صلواتی» با اشاره به برگزاری همایش پارکور برای اولین در استان یزد اظهار کرد: اين همايش امروز از ساعت 16 تا 18 امروز در فرهنگ‌سرای شهرداری برگزار می‌شود . 

وی در مورد رشته پارکور بیان کرد: پارکور یک رشته ورزشی است اما فلسفه‌ای با ارزش‌های خاص خود را دارد، به طوری که علاوه بر یک رشته ورزشی و هنرنمایی، یک شیوه زندگی و فلسفه‌ای روزانه است . 

این مسئول ادامه داد: تاکنون این ورزش در ایران به صورت زیرزمینی و غیر رسمی کار می‌شده است در حالی که جوانان بسیار زیادی به این رشته ورزشی علاقه مند هستند اما به دلایل امنیتی از کارشدن این ورزش جلوگیری می‌شده است .

وی در مورد مجاز شدن رشته ورزشی پارکور برای اولین بار در کشور و به ویژه استان یزد، تصریح کرد: این رشته ورزشی تحت مدیریت و نظارت انجمن ورزشی شکل گرفته در تهران و هیات انجمن های ورزشی استان یزد به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرده است . 

صلواتی در مورد هدف اصلی برگزاری همایش پارکور در استان، گفت: شناسایی و آموزش علاقمندان و مستعدان این رشته ورزشی با اصول علمی از مهمترین اهداف این همایش است . 

وی ادامه داد: کنترل و پرورش ورزشکاران و راهیابی آنها به مسابقات بین‌المللی نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش برای اولین بار در استان محسوب می‌شود . 

این مسئول در مورد شناسایی و ساماندهی حدود 300 ورزشکار تاکنون در استان، گفت: شناسایی این تعداد رقم بسیار خوبی است که امیدواریم پس از این همایش و آشنایی مردم علاقمندان بیشتری به این ورزش شناسایی شوند چرا که جلوگیری از رقابت‌های نامناسب در میان برخی از این افراد و تبدیل آن به نوعی رفاقت و رقابت سالم بسیار اهمیت دارد . 

صلواتي در پایان خاطرنشان کرد: در این همایش شاهد حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان و همچنین مسئول کمیته ورزشی پارکور استان نیز خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار