مجتمع آبدرمانی پهنلو شهر سرعین با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار شهر سرعین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 06 July 2015

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، استاندار اردبیل در آیین افتتاح مجتمع آبدرمانی پهنلو شهرستان سرعین با اشاره به لزوم تکمیل طرح های گردشگری نیمه تمام در این شهرستان گفت: اولویت ما تکمیل 10 طرح گردشگری نیمه تمام این شهرستان با جذب و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

مجید خدابخش ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری شهر سرعین را یکی از محورهای اساسی برای توسعه این شهرستان عنوان کرد و افزود: اقتصادی که با اتکا به همدلی مردم و مسئولان و در سایه توانمندی ها و قابلیت های خود شهر ستان توسعه پیدا کند نمودی عینی از شعار مقام معظم رهبری است.

وی شهر سرعین را به دلیل برخورداری ازوسعت و تنوع آب های درمانی، در دنیا بی نظیر توصیف و توصیه کرد: با برنامه ریزی مناسب، فراهم آوردن تمهیدات لازم، خدمات دهی مناسب، ایجاد مراکز بهداشتی در آب های درمانی، آموزش پرسنل خدماتی هتل ها و مراکز اقامتی، آب های درمانی و تور گردان ها، ایجاد بازارچه های تجاری، تنوع در صنعت غذایی و ساماندهی بیش از پیش محل های اسکان و غیره باید زمینه ماندگاری بیش از یک روز گردشگر در این شهر توریستی را فراهم کرد.

این مقام مسئول به تشکیل ستاد خدمات سفر برای ساماندهی و ارتقاء خدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران در روز عید فطر تأکید کرد تا همانند سال گذشته با ورود بی سابقه مسافران و گردشگران به این شهر غافلگیر نشویم.

در ادامه این آئین، طراح و مجری پروژه آبدرمانی مدرن پهنلو نیز اظهار داشت: این پروژه با انجام مطالعات و بررسی نمونه های موردی، شاخصه های ملی و بین المللی و استفاده از نقاط قوت پروژه های مشابه در جهان آغاز شد.

بابک موسی زاده اضافه کرد: در ابتدا بر اساس داده های بدست آمده از نظرسنجی های انجام شده از گردشگران مبنی بر نیازها و خواسته های آنان و رسیدن به یک دید کلی و در نظر گرفتن شاخص های معماری پایدار برای طراحی این پروژه اقدام شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این پروژه به بستر طراحی، پایداری اجتماعی و فرهنگی، مدیریت هزینه ها و مهمتر از همه محیط کاربری و استفاده از فرصت های طبیعی از جمله سامانه های ایستا، بادگیرهای طبیعی برای تهویه و نور طبیعی توجه شده است.

موسی زاده با اشاره به سه اصل مهم معماری نوین یعنی استحکام، آسایش و زیبایی بیان داشت: در پروژه آبدرمانی پهنلو تمام توان و تلاش خود را برای برآوردن این سه اصل با اتکاء به فرصت های طبیعی شهرستان به کار گرفتیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار