رزمنده غواص محمد صادق شاه تقی راد:
کد خبر: ۵۸۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 01 April 2018

رزمنده غواص محمد صادق شاه تقی راد ، استاد دانشگاه مشهد ، در گفتگو با خبرنگار جهاد رسانه ای شهید رهبر در یادمان نهرخین اظهار داشت: امروز ما به عنوان قدردان شهدا و ادامه دهنده راه شهدا، کسانی که در انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب خیمه زده اند و با جان و وجود خودشان و با همه هستی این ستون ها و پایه های انقلاب را حفظ کردند، باید پیام رسان شهدا باشیم.

 

وی ادامه داد:امروز بر ماست که بیاییم در راهیان نور و میثاق با شهیدان، به این نکته توجه داشته باشیم که اگر این خون ها نبودند، امروز این خیمه گاه انقلاب از امنیت خالی بود. اگر این خون شهدا و شهدای عزیز نبود ما امروز در کشور ایران نمی توانستیم نفسی بکشیم که بدون قیومیت باشد بدون حضور استکبار جهانی صهیونیست بین الملل و جهان غرب باشد ما در راهیان نور قدردان شهدا هستیم که بتوانیم این خون ها و راه حق آنها را احیاء کنیم؛ آنها که اطاعت پذیری را از رهبر و امام شهیدان داشتند و مکتب عاشورا را ادامه دادند، امید است ما هم بتوانیم ادامه دهنده راه آن مکتب باشیم، همین طور که آنها بهترین زندگی را در هشت سال دفاع مقدس به وجود آوردند و نقش آفرین بودند ما هم این فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تسری بدهیم که به این وسیله ما هم بتوانیم زندگی زیر خیمه مکتب عاشورا داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه با فضایی که در دانشگاه ها وجود دارد باید اساتید ارزشی ما، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را در همه عرصه های علمی خود را نشان دهند. اساتید و دانشجویان باید در همین مسیر راهیان نور بیایند که بچه های ما در هشت سال دفاع مقدس چه کار کردند. اگر اینجا بیایند قدر مسلم می فهمند چه مسئولیت عظیمی روی دوش خودشان دارند، بعد خواهند فهمید که این دانشجویی که خالی از بسیاری از معرفت ها هستند چگونه می شود با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت آنها را به حق و خدا نزدیک کرد و علم را باید طوری آموخت که حق است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه زندگی به سبک شهدا داشته باشیم، گفت: ما زمانی می توانیم زندگی به سبک شهدا داشته باشیم که شهدا را باید از ابتدا بشناسیم؛ آنها زیر خیمه مکتب ابی عبدالله(ع) بوده و اقتدا کردند که اگر آنها در سال 61 محرم بودند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یاری می کردند. روزی که دفاع مقدس ما پیش روی مردم قرار گرفت؛ از جامعه ما سه درصد آمدندف این سه درصد را نگویید چشم بسته آمدند در عملیات کربلای پنج شهید محمدرضا اسماعیل زاده که در لحظات آخر سه بار تکرار کرد به مردم بگوئید با چشم باز به این راه را انتخاب کردم...
اگر بخواهیم پیامبر گونه کاری انجام بدهیم که حق شهدا ادا بشود؛ بایستی همین شناخت عاشورایی و معرفت نسبت به سیره شهیدان را ادامه بدهیم.

 

رزمنده غواص هشت سال دفاع مقدس در پایان گفت: باید برای " کالای ایرانی"یک کمپین عظیم ایجاد بکنیم که همه ما مردم زیر همین تفکر و اندیشه که مقام معظم رهبری فرمودند که باید از کالای ایرانی حمایت کرد، زیر این خیمه قرار بگیریم، همان طور که شهدا اطاعت پذیر بودند و یک وجب خاک این مملکت را به دشمن ندادند، امروز بر ما ملت ایران هست که مبارزه را ادامه بدهیم . یک خاکریزی مقام معظم رهبری ترسیم کرده و همه ما پشت این خاکریز هستیم؛ کسانی که این کار را انجام ندهند و از این موضع دفاع نکنند و آن طرف خاکریز بروند، در واقع دشمن محسوب می شوند، حالا اگر دشمن هم محسوب نشود به عنوان کسی است که نسبت به این قضیه بی تفاوت است. امروز یک خاکریز به وجود آمده و بر ماست که بتوانیم در برابر هجمه دشمن که به لحاظ اقتصاد ی و محاصره اقتصادی با ما می جنگد، این خاکریز را با خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی حفظ کنیم و به این وسیله می توانیم با حمایت، تولیدات و توان داخلی را بالا ببریم و در نتیجه، در مملکت اشتغال زایی را افزایش و مولد اشتغال بشویم و به این وسیله بتوانیم با حفظ این خاکریز، یک روز، کشوری پیشرفته از نظر صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

 

 

آخوندیان
خبرنگارجهاد رسانه ای شهید رهبر
یادمان نهرخین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :