وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت اقدام جمعی جنبش عدم تعهد در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: باز گذاشتن دست این رژیم برای جنایت نشانه ای از یک جانبه گرایی جدید است که بار دیگر تبدیل به تهدید اصلی برای امنیت جهانی می شود.
کد خبر: ۵۸۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 05 April 2018

به گزارش تابناک : محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در باکو،با اشاره به کشتار اخیر فلسطینیان به ویژه در غزه ،افزود: امروز باید خواستار انجام تحقیقات بین المللی برای بررسی اعمال مجرمانه رژیم صهیونیستی بشویم .

وی افزود: ما خواستار برقراری عدالت وبازگرداندن حقوق فلسطینی ها به ویژه ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و خواستار پایان فوری محاصره غزه هستیم.
ظریف گفت : در روزهای اخیر شاهد کشتار تظاهرات صلح آمیز فلسطینی های غیر مسلح و زنان و کودکان در غزه هستیم و این جنایات و تمام جنایات رژیم صهیونیستی در 70 سال اخیر به دلیل عدم مجازات این رژیم ادامه دارد.
وی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها با تشویق امریکا و برخی از متحدان منطقه ای و فراملی آن انجام شده است. تشویق های اخیر ایالات متحده، به ویژه تصمیم غیرقانونی آن در مورد قدس شریف ، این رژیم آپارتاید را بیشتر تحسین کرده است.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که جنبش عدم تعهد درمقابل این شرایط نیازمند اقدام جمعی است و سازمان ملل متحد باید برای محکوم کردن این جنایات و نیز سیاست ها و اقدامات صهیونیست ها اقدام کند.

 

 

 

 

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار