مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اعمال شاخص شب‌های قدر گفت: استغفار یکی از مهمترین اعمال شب‌های قدر است چراکه درهای رحمت و بخشش به روی بندگان گشوده می شود.
کد خبر: ۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 07 July 2015

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح ابعاد معنوی شب‌های قدر گفت: شب های قدر انعکاس انوار الهی برقلوب مومنین و جویندگان حقیقت است.

وی افزود: از جمله دلایل فضیلت شب قدر بلکه والاترین جنبه آن نزول قرآن کریم در این شب است که به صورت یک باره بر قلب پیامبر اعظم (ص) نازل گردید و در بقیه عمر مبارک ایشان به صورت تدریجی انجام گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تاکید دارد که قرآن کریم نیز یکی از علل فضیلت ماه رمضان را همین معنا برشمرده و خدواند در این شب بندگانش را مورد اکرام قرار می دهد.

ستوده با تاکید به اینکه شب قدر شبی است که در آن قرآن بر پیامبر اسلام نازل شده است، اضافه کرد: فضیلت عبادت در این شب از تمام شبها بیشتر است و در این شب مقدرات یک سال انسان معین می‌گردد.

به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی از اعمال شاخص در این شب ها «احیاء» به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است و به تاکید روایات جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار نماید. چرا که شب های قدر فرصتی برای توبه شناخته می شود.

وی باارزش ترین درخواست ه ادر این شب را به نقل روایتی از پیامبر درخواست سلامتی عنوان کرد و گفت: در کنار این نعمت سربلندی اسلام و مسلمین و نابودی کفر و ظلم جهانی و نیز تعجلیل در ظهورآقا امام زمان (عج) از آمالی است که مطرح می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار