رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت:بیشتر صنعتگران استان با مشكلات مالیاتی مواجه هستند چراكه دانش مالیاتی آنها ضعیف است.
کد خبر: ۵۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،امید حیدریان صبح سه شنبه در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان شمالی،اظهار کرد:یکی از مهم ترین مشكلات صنعگران این استان کیفیت دریافت مالیات از آنها بوده که به صورت نادرست اخذ می شود در حالی كه اگر تولید كنندگان درآمد كافی داشتند واحدهای تولیدی آنان تعطیل نمی شد.

وی گفت:چند سال است كه با وجود مشكلات متعدد،در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ركود جایگزین رشد شده اما با وجود این باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشكلات باقی مانده این واحدها اقدامات جدی تری صورت گیرد.

حیدریان با اشاره به اینكه دانش مالیاتی صنعتگران استان ضعیف است،افزود:این امر سبب می شود تا مشكلات بیشتری را متحمل شده و هزینه های بسیاری به مالیات پرداخت كنند.

وی تاكید كرد:باید اقدامات در حوزه رفع مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان به نحوی انجام شود كه فرار سرمایه ای از خراسان شمالی نداشته باشیم.

حیدریان همچنین با اشاره به برخی مشكلات بوجود آمده از سوی بیمه تامین اجتماعی استان برای تولیدکنندگان خراسان شمالی، تصریح كرد:سازمان تامین اجتماعی استان با صدور اجرائیه، مشکلات بزرگی را برای تولید كنندگان استان ایجاد می کند.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت:بخش صنعت استان مظلوم واقع شده و با وجود این که چندین سال است اعلام می كنیم كارخانجات استان در حال تعطیلی هستند كسی توجه نمی كند.

به گفته این مسئول با تعطیلی كارخانجات و واحدهای تولیدی استان بیكاری شدت می یابد و امنیت نیز از بین خواهد رفت زنگ خطری که از مدت ها پیش به صدا درآمده و باید برای آن چاره ای اندیشید.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و كشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینكه صنعت مهم ترین بخش تولید ملی است،افزود:سالانه میلیاردها دلار از این بخش عاید كشور می شود چراكه سهم صنعت در تولید ناخالص كشور ۲۵ درصد است اما با استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود این میزان به ۴۰ درصد نیز خواهد رسید.

محمد صمدی گفت:ایران در تولید بخش های صنعتی از جمله آلومینیوم،سیمان،محصولات پتروشیمی و ... جزو كشورهای شاخص جهان به شمار می رود.

وی اظهار داشت:با توجه به شرایط فعلی اقتصادی كشور،توجه به حوزه صنعت سبب رفع بخشی از مشكلات می شود.

رئیس اتاق بازگانی،صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی همچنین با اشاره به برخی مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت:افزایش نرخ تسهیلات، طولانی بودن روند دریافت اعتبار،افزایش هزینه بازاریابی و ... از جمله مهم ترین مشكلات این واحد ها محسوب می شوند.

صمدی اظهار داشت:بخش خصوص اتاق بازرگانی خراسان شمالی در سال های اخیر پیشنهادات و دیدگاه های خود پیرامون توسعه كسب و كار را به ادارات ارائه داده كه اگر این راهکارها اجرایی شود به تدریج مشكلات رفع خواهد شد.

وی تصریح كرد:خراسان شمالی در توسعه صادرات كالاهای صنعتی یكی از استانهای مطرح كشور به شمار می رود به همین دلیل نیز می بایست به صورت ویژه نسبت به رفع مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اقدام شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار