مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره ملی سرود رضوی از 24 تا 26 تیرماه در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 10 April 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به ویژگی‌های جشنواره ملی امام رضا(ع) اظهار کرد: این جشنواره در 31 استان کشور و 75 کشور جهان به صورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود و امسال شاهد برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) خواهیم بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف کشور در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) مشارکت دارند، سال گذشته میزبانی جشنواره ملی شعر کرامت بر عهده استان قم بود و شعرای بسیاری از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: امسال با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان داریم، جشنواره ملی سرود رضوی در استان قم برگزار خواهد شد، سال‌ها شاهد برگزاری برنامه‌های سرود در مدارس کشور و استان بودیم.

حسینی کاشانی با اشاره به روال برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی اظهار کرد: در مرحله نخست فیلم‌های گروه‌های سرود به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود و سپس گروه‌هایی در مرحله نهایی به رقابت خواهند پرداخت، در نهایت پنج گروه برتر سرود این جشنواره برای تهیه اثر در استودیو مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: گروه‌های سرود می‌توانند آثار خود را در زمینه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و امام موسی کاظم(ع) به دبیرخانه جشنواره ملی سرود رضوی ارسال کنند، بخش ویژه این جشنواره با موضوع نماز است و شرکت در آن ویژه آقایان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: ثبت نام جشنواره ملی سرود رضوی از طریق سایت جشنواره است، همچنین آثار از طریق دی وی دی و با پست نیز به آدرس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قابل ارسال است.

حسینی کاشانی با اشاره به جوایز جشنواره ملی سرود رضوی اظهار کرد: به سه گروه برتر این جشنواره به ترتیب پنج، چهار و سه میلیون تومان کمک هزینه سفر زیارتی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی سرود رضوی 20 خردادماه است، همچنین در 9 تیرماه آثار برتر برای شرکت در جشنواره معرفی خواهند شد. جشنواره ملی سرود رضوی از 24 تا 26 تیرماه در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های هنر، پیام‌های انقلاب اسلامی را به نسل حاضر و فراتر از مرزهای کشور انتقال بدهیم، زبانی بهتر از هنر برای انتقال پیام نیست و بسیاری از مفاهیم از طریق هنر به مخاطبان منتقل می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: ساختار این اداره کل از درجه سه به درجه دو ارتقا پیدا کرد و پست‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دنبال جذب بودجه برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان قم و برگزاری برنامه‌های ویژه در این استان هستیم، سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان بودجه عمرانی جذب کردیم و یک مجتمع فرهنگی در منطقه پردیسان افتتاح شد، همچنین به دنبال بهره برداری از یک کتابخانه در خیابان امام خمینی(ره) تا پایان سال هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار