مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: در قم بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان در قالب سازمان بسیج هنرمندان استان مشغول فعالیت بوده و کارها و آثار هنری اصیلی را تولید و در اختیار جامعه قرار می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 11 April 2018

به گزارش تابناک قم، قاسم بابایی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در استان قم ایجاد شود.

وی با تأکید بر مجاهدت‌های هنرمندان بسیجی در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران جنگ تحمیلی بیش از 2 هزار نفر از هنرمندان بسیجی کشور خون خود را در راستای تعالی بیشتر انقلاب اسلامی فدا کرده‌اند، هنرمندان بسیجی امروز نیز در مسیر شهدای گران‌قدر دفاع مقدس گام برمی‌دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم با اشاره به کارکردهای مهم و اساسی هنر در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی گفت: زبان هنر بهترین و مؤثرترین راه برای انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی به مخاطبان است، دنیای غرب از هنر به‌عنوان ابزاری قدرتمند در انتقال فرهنگ خود استفاده می‌کند.

بابایی با انتقاد از فرهنگ ابتذال رایج در هنر غرب خاطرنشان کرد: غرب از زبان هنر برای ابتذال و بردگی انسان‌ها استفاده کرده و انسان را هرروز بیش‌تر از گذشته در دام اسارت و خمودگی کشانده است.

وی تقابل به‌مثل به هنر مبتذل غرب را وظیفه هنرمندان بسیجی دانست و تأکید کرد: هنرمندان بسیجی برای تقابل باهنر بردگی و ابتذال غرب به هنر انقلابی نیازمند هستند که ایجاد این هنر انقلابی نیز به‌نوبه خود نیازمند شکل‌گیری انقلاب هنری است، هنر مقاومت باید به‌درستی در بین هنرمندان بسیجی کشور نهادینه شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم با تأکید بر ظرفیت‌های عظیم مساجد و مراکز دینی استان عنوان کرد: مساجد با داشتن نیروهای مؤمن و انقلابی ظرفیت بزرگی در راستای هنر انقلابی و اصیل داشته که باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی از این ظرفیت بالقوه استفاده‌های مناسب‌تری صورت گیرد.

بابایی ادامه داد: در استان قم بیش از 2 هزار نفر از هنرمندان در قالب سازمان بسیج هنرمندان استان مشغول فعالیت بوده و کارها و آثار هنری اصیلی را تولید و در اختیار جامعه قرار می‌دهند، حرکت در مسیر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی هدف اصلی و عمده سازمان بسیج هنرمندان قم است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی از اولویت‌های مهم و اساسی سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری بوده و برای این منظور نیز تاکنون 20 کلیپ کوتاه دودقیقه‌ای تدوین و رونمایی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار