رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه گفت: سه میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور در استان کرمانشاه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۵۹۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 28 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،کیومرث رحیمی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی توسط سازمان انجام شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ هزار قلم کالای قاچاق سلامت محور با ارزش ۳ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه افزود: ۳۰۰ پرونده در این معاونت در حوزه قاچاق کالا‌های سلامت محور به مراجع قضایی ارجاع داده شده است تا براساس قانون به آن‌ها رسیدگی شود.

رحیمی با بیان اینکه قاچاق کالا‌های سلامت محور در استان کرمانشاه بیشتر است، گفت: نظارت‌ها توسط این سازمان بر کالای‌های سلامت محور انجام می‌شود، اما بهترین راه مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور آموزش‌های صحیح و ایجاد بستر‌های مناسب فرهنگی است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال این اداره برای فرهنگ‌سازی است، گفت: باید کارگروه قاچاق سلامت محور و ارگان‌های متولی این کار گروه در راستای برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی در این بستر حرکت کنند.

رحیمی افزود: با توجه به اینکه عرضه و تقاضا رابطه مستقیم با یکدیگر دارند و در صورتی که آموزش‌ها مناسب باشد و تقاضای مردم برای استفاده از این کالا‌ها کم باشد میزان عرضه کالا‌ها قاچاق سلامت محور به تناسب کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو بر روی کالا‌های سلامت محور وارداتی درج شده است، گفت: بهترین راه برای تشخیص کالا‌های اصل از تقلبی برچسب اصالت و سلامت محور سازمان غذا و دارو است و از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ می‌توان کالای موردنظر را استعلام کرد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار