دبیر فدراسیون شمشیربازی:
دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت: پیش‌بینی‌ها از کسب ۴ یا ۵ مدال این رشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا حکایت می‌کند.
کد خبر: ۵۹۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 29 April 2018

علی یعقوبیان در مصاحبه با خبرنگاران در بجنورد با اشاره به در پیش بودن مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: تاکنون حضور 8 نفر از شمشیربازان در اسلحه‌های اپه و سابر قطعی شده است و در بخش فلوره نیز با توجه به نتایج مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند که طی ماه آینده برگزار می‌شود سهمیه این بخش نیز تعیین خواهد شد.

وی در ادامه به پیش‌بینی خود در خصوص مدال‌آوری این رشته دربازی‌های آسیایی گفت: با توجه به تمرینات و اقدامات انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود که 4 تا 5 مدال آسیایی توسط شمشیربازان ایرانی کسب شود.

دبیر فدراسیون شمشیربازی همچنین درباره برنامه‌های این فدراسیون در راستای تقویت شمشیربازان ازنظر فنی پیش از رقابت‌های جاکارتا بیان کرد: تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر در روزهای آینده به رقابت‌های اسپانیا و روسیه اعزام خواهند شد و تیم اپه پسران نیز برای شرکت در مسابقاتی به فرانسه راهی می‌شوند که پس از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند در مسابقات جهانی چین حاضر خواهند شد که تمامی این رقابت‌ها به نحوی کسب آمادگی برای بازی‌های جاکارتا محسوب می‌شود.

وی همچنین در خصوص استعدادیابی در کشور گفت: رشته‌ای مانند شمشیربازی به دنبال مدال‌آوری در مسابقات هستند که به خاطر مدال‌های زیادی که در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک توزیع می‌شود فرصت مناسبی برای افزایش شمار مدال‌های کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها است.

یعقوبیان در ادامه افزود: فدراسیون شمشیربازی به جهت استعدادیابی فراخوانی را اعلام کرده است که کودکان و نوجوانان با داشتن شرایط خاص جسمانی به تیم ملی معرفی شوند تا در صورت علاقه‌مندی و داشتن استعدادهای لازم به جهت تمرینات بیشتر فراخوانی شوند.

وی همچنین از کمک 15 میلیون تومانی فدراسیون شمشیربازی به هیات خراسان شمالی در غالب اعطای تجهیزات این رشته ورزشی گفت: خراسان شمالی در رشته شمشیربازی می‌تواند که به جمع مدال‌آوران استان بیفزاید.

دبیر فدراسیون شمشیربازی با اعلام راه‌اندازی دوره مربیگری اسلحه اپه در خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی در رشته فلوره فعال است و موفقیت‌های خوبی را تاکنون به‌دست آورده که باید این فعالیت در دو اسلحه اپه و سابر نیز آغاز شود که آغاز اقدامات در اسلحه اپه اولویت این استان خواهد بود.

وی اقدامات صورت گرفته در دوره سنی نونهالان و نوجوانان در خراسان شمالی را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: باید برای ارتقا سطح مربیان در اسلحه اپه تمرکز کرد و پس از آن بر روی اسلحه فلوره نیز اقدامات لازم را انجام داد.

گفتنی است طی حضور دبیر فدراسیون شمشیربازی در خراسان شمالی مجمع انتخاب رئیس این هیات برگزار شد و علی فرهادی با رأی اعضای مجمع به مدت 4 سال به عنوان رئیس این هیات ورزشی در خراسان شمالی انتخاب شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار