رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: در نشستی با چند تن از نمایندگان مراقبان سلامت عنوان شد که افرادی که عملکرد مثبت و قوی دارند نباید نگران حقوق خود باشند چراکه این طیف به طور حتم کاهش حقوق نخواهند داشت.
کد خبر: ۵۹۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 03 May 2018
رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به انتقاد برخی مراقبان سلامت نسبت به حقوق دریافتی خود، اعلام کرد: پرداخت حقوق این قشر بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲ بخش و بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، جمعی از مراقبان سلامت  در اعتراض به آنچه کاهش حقوق خود اعلام کردند، مقابل مرکز بهداشت همدان حضور یافتند.

یکی از معترضان در این زمینه اظهار کرد: حق جذب و سختی کار از فیش حقوقی مراقبان سلامت حذف شده است.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: ۸۰ درصد حقوق مراقبان سلامت پرداخت شده و ۲۰ درصد آن سلیقه‌ای پرداخت می‌شود در حالیکه این اقدام خلاف قانون کار است.

وی مدعی شد: مراقبان سلامت همواره در معرض تهدید تعدیل نیرو هستند و با بیان مستمر این موضوع از سوی متولیان مرکز بهداشت، فشار روانی بر مراقبان سلامت وارد می‌شود.

وی بیان کرد: یک مراقب سلامت باید از انگیزه کافی و آرامش روانی بالا برای خدمات رسانی به دیگر افراد برخوردار باشد در حالیکه با قطع بخشی از حقوق و مزایا و تهدید به تعدیل نیرو، این آرامش از آن‌ها سلب می‌شود.
به گفته وی مراقبان سلامت بعد از ۲ مرحله آزمون جذب شدند و بنابراین نباید به علل مختلف تهدید به تعدیل و اخراج شوند.

در این باره رئیس مرکز بهداشت استان همدان به ایرنا گفت: پرداخت حقوق تا پایان سال گذشته بر اساس حکم افراد صورت می‌گرفت، اما هم اینک طبق دستورالعمل وزارت بهداشت میزان پرداختی ۲ بخش شده است.

سید جلال الدین امیری افزود: بخشی از حقوق به صورت ثابت و طبق قانون کار و بخش دیگر به صورت کارانه و بر اساس میزان عملکرد مراقبان سلامت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بین افرادی که عملکرد ضعیف و افرادی که خوب و قوی کار می‌کنند تمایزی ایجاد شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: در نشستی با چند تن از نمایندگان مراقبان سلامت عنوان شد که افرادی که عملکرد مثبت و قوی دارند نباید نگران حقوق خود باشند چراکه این طیف به طور حتم کاهش حقوق نخواهند داشت.

دکتر امیری افزود: افراد با عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول حقوق کمتری دریافت می‌کنند یا تعدیل می‌شوند چراکه دولت به کسانی که بازدهی کمدی دارند، نمی‌تواند حقوق پرداخت کند.

وی توضیح داد: برخی از مراقبان سلامت هفته‌ای چهار تا پنج نفر و تعدادی روزانه ۲۰ نفر را مراقبت کردند که باید بین آن‌ها فرق قائل شد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تاکید کرد: این فرایند یک موضوع ملی است و مرکز بهداشت همدان نیز بر اساس دستور‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه عمل می‌کند.

امیری با بیان اینکه حضور این افراد مقابل مرکز بهداشت در حالی صورت می‌گیرد که هنوز بر مبنای طرح جدید حقوقی پرداخت نشده است، گفت: هیچیک از مراقبان سلامت کمتر از قانون کار دریافت نمی‌کنند، اما مزایا و کارانه بر اساس عملکرد مراقبان سلامت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از مراقبان سلامت بر این باورند که ۸۰ درصد حقوق پیش بینی شده در قانون کار پرداخت می‌شود که این موضوع صحت ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: پیشتر کارانه به صورت کامل پرداخت می‌شد که این ظلم در حق افراد توانمند و فعال بود، اما هم اینک مراقبان سلامت غیرفعال مزایا و کارنه‌ای دریافت نمی‌کنند و در مقابل افراد فعال بیش از گذشته حقوق می‌گیرند.

امیری گفت: درباره تعداد افرادی که از مرکز بهداشت تعدیل می‌شوند تاکنون هیچگونه جمع بندی نشده است، اما این برنامه بدون در نظر گرفتن اعتراض افراد انجام می‌شود تا افرادی که به تعهدات خود عمل نکردند از چرخه مراقبان سلامت حذف شوند.

وی اضافه کرد: برخی از مراقبان سلامت ۶۵ درصد و برخی ۳۵ درصد جمعیت پیش بینی شده را زیر پوشش مراقبت قرار دادند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: طبق شاخص تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراقبان سلامت باید در یکسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را زیر پوشش قرار دهند و افرادی که زیر ۶۰ درصد این جمعیت را زیر پوشش قرار دادند باید تعدیل شوند.

امیری افزود: این شاخص در همدان به ۴۰ درصد کاهش یافته است و افرادی که در مرحله نخست زیر این شاخص باشند به طور حتم ادامه همکاری با آن‌ها قطع می‌شود.

وی ادامه داد: مراقبان سلامتی که بین ۴۰ تا ۶۰ درصد جمعیت تعیین شده را زیر پوشش قرار دادند در مرحله بعد تعدیل می‌شوند که امید می‌رود این افراد با استفاده از فرصت پیش بینی شده خود را به شاخص مربوطه برسانند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد: برخی از مراقبان سلامت با وجود گذشت یک و نیم سال از فعالیت زیر ۴۰ درصد جمعیت را پوشش داشتند.

امیری گفت: استان همدان از نظر پرداخت به موقع حقوق و مزایای مراقبان سلامت از استان‌های پیشرو است و با وجود کسری ۶۰ میلیارد ریالی در سال ۹۶ حقوق این افراد به موقع پرداخت شد.
مرکز بهداشت استان همدان دارای ۳۸۴ نیرو در گروه‌های مختلف است که ۱۹۷ تن از آن‌ها مراقبان سلامت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار