مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در مجموع 180 دانشجو از سوی دانشگاه‌های استان برای شرکت در مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وسومین المپیاد علمی دانشجویی کشور به دانشگاه معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 02 May 2018

محمدرضا سیاه‌پوش اظهار کرد: پس از برگزاری مرحله دانشگاهی المپیاد، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وسومین المپیاد علمی دانشجویی در قطب ۱۰، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه در 22 رشته برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله نیمه‌نهایی المپیاد در قطب 10 در دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه مادر استان برگزار می‌شود. مکاتبات لازم با دانشگاه‌های استان برای معرفی دانشجویان به منظور شرکت در مرحله نیمه‌نهایی المپیاد انجام شده که در نهایت 180 نفر به ما معرفی شدند.

مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: از این تعداد شرکت‌کننده 94 نفر خانم و 87 نفر آقا هستند. 117 نفر از شرکت کنندگان نیز دانشجویان دانشگاه شهید چمران و دیگر شرکت‌کنندگان از دیگر دانشگاه‌های استان هستند.

سیاه‌پوش تصریح کرد: مرحله نیمه نهایی المپیاد در روزهای 13 و 14 اردیبهشت در سه نوبت صبح و عصر پنج‌شنبه و صبح جمعه در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران برگزار خواهد شد. در نهایت نیز حداکثر پنج نفر اول هر رشته به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند. البته شرط اصلی این است که نفرات دوم تا پنجم، 60 درصد نمره نفر اول را کسب کرده باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: هدف اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری این المپیاد ایجاد یک شور و نشاط و رقابت سالم میان دانشجویان است. برخی دانشگاه‌ها برای اولین بار است که در الپمیاد کشوری حضور پیدا می‌کنند. امیدواریم دانشگاه‌هایی که در المپیاد امسال حضور پیدا نکرده‌اند سال آینده در المپیاد شرکت کنند.

مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه مادر استان این کار را برای خود یک وظیفه می‌داند و حاضر است برای دانشگاه‌ها جلسات توجیهی برگزار کرده و توضیحات لازم را بدهد. با برگزاری این المپیاد می‌توان سطح علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان را ارتقا داد. همچنین برگزاری چنین آزمون‌هایی موجب ایجاد همکاری‌هایی میان دانشگاه‌های استان می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار