استاندار خراسان رضوي :
رشیدیان با تاکید بر توسعه شرکت‌هاي دانش بنيان در خراسان رضوی تصريح کرد: با ورود يک ميليارد دلار اجناس وارداتي به کشور 10هزار کارگر بيکار مي‌شوند.
کد خبر: ۵۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸ 11 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، «عليرضا رشيديان» در بازديد از 3 واحد توليدي در شهرک صنعتي فناوري برتر مشهد گفت: تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور ايران اسلامي باعث رشد علم و فناوري در حوزه ماشين آلات و دستگاه‌هاي توليدي شده است.
وي متذکر شد: يکي از مهم‌ترين تذکرات مقام معظم رهبري در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي توسعه فعاليت شرکت‌هاي دانش بنيان است.
استاندار خراسان رضوي خاطرنشان کرد: پس از لغو تحريم‌ها چرخه توليدات داخلي با تکيه بر تخصص و مهارت جوانان ادامه خواهد يافت. در عين حال با توافق هسته‌اي نبايد با واردات بي‌رويه باعث ضرر و زيان توليدکنندگان شويم.وي تصريح کرد: يکي از بزرگ‌ترين مشکلات واحدهاي توليدي استفاده نکردن از همه ظرفيت واحدهاي توليدي است چون بسياري از واحدها با ميزان کمي از ظرفيت خود کار مي‌کنند و اين کار باعث ضرر و زيان ديدن اقتصاد استان مي‌شود که بايد با ارائه تسهيلات بانکي موانع واحدهاي توليدي برطرف شود.
رشيديان اظهار کرد: يکي از نيازهاي کنوني بازار ترغيب مشتريان به استفاده از کالاهاي توليد داخلي است.
وي با اشاره به معوقات دستگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي افزود: ندادن معوقات دستگاه‌ها باعث بروز مشکلات عديده‌اي براي کالاهاي توليدي شده است. رشيديان گفت: مشکل نقدينگي برخي واحدهاي صنعتي اين استان از طريق وصول مطالبات آنان از ديگر شرکت‌ها از طريق تهاتر قابل حل است.
وي افزود: امروزه مشکل بيشتر واحدهاي توليدي نقدينگي است که مي‌توان با تهاتر آن را رفع کرد.
استاندار خراسان رضوي گفت: شرکت‌هاي برق به اندازه مبلغي که دستگاه‌ها از کارخانه صنايع «کيان ترانسفو» خريداري مي‌کنند بايد بازپرداخت تسهيلات آن کارخانه از بانک را متقبل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار