هشتمین جشنواره ملی بهار نارنج چهارشنبه شب با حضور جمعیی از مردم و مسئولان در بوستان نوشیروانی بابل گشایش یافت.
کد خبر: ۶۰۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 05 May 2018

به گزارش تابناک : این جشنواره که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد ، با برپایی 30 غرفه به مدت سه روز برای بازدید علاقمندان دائر است .
در هشتمین جشنواره ملی بهار نارنج ، غرفه داران محصولاتی از قبیل عرق بهارنارنج ، گز بهارنارنج ، مربای بهارنارنج و نیز غذاهای سنتی عرضه می کنند.
برگزاری مسابقه آشپزی ، جشنواره بادبادک ها و عصر شعر بهارنارنج با شعر خوانی شاعران از برنامه ها حاشیه ای این دوره از جشنواره است.
شهردار بابل در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به جایگاه بهار نارنج در بابل و نزد مردم این شهرستان ، گفت : اردیبهشت ماه همیشه ما بابلی ها را به یاد جشنواره بهار نارنج می اندازد .
محسن کبود فیروزجائی هدف از برپایی جشنواره را در درجه اول ایجاد شور و نشاط در شهروندان برشمرد و افزود : دومین هدف هم موضوع رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی است .
وی گفت : امروز باید تلاش کنیم این برند را اقتصادی و از این طریق برای شهرستان اشتغال کنیم و باید نشان بدهیم که می توانیم از این ظرفیت خدادادی بدرستی برای رونق کسب و کار بهره بگیریم .
شهردار بابل فرهنگ سازی برای استفاده درست از بهارنارنج را ضروری دانست و افزود : باید با این فرهنگ که در ماه اردیبهشت با چوب به جان درختان نارنج سطح شهر بیفتیم تا گل هایش را بچینیم ، خداحافظی کنیم .
وی به نقش بهارنارنج به عنوان داروی گیاهی هم اشاره کرد و گفت : بهارنارنج در کنار سایر زیبایی ها و جاذبه ها ، یکی از نمادهای گردشگری استان مازندران و بویژه شهرستان بابل است و باید تلاش کنیم از این ظرفیت بدرستی استفاده شود.
شهردار بابل همچنین در این مراسم به شهروندان بابلی وعده داد که طرح های عمرانی وعده داده شده مانند ساماندهی ورودی شهر در منطقه موزیرج ، لایروبی بابل‌رود ، فاز دوم کمربندی‌شرقی ، فاز چهارم جاده ‌ساحلی و ایجاد بوستان های شهری را در کوتاه ترین زمان به سرانجام برساند.
مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی بهار نارنج در بابل که با حضور خادمان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد فضای معنوی خاصی را به این جشنواره داد.
همچنین در این مراسم هنرمندان و طنزپردازان فضای نشاط آوری را برای شهروندان خلق کردند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار