رئیس اداره سلامت و تندرسی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: از بین 240 هزار دانش آموز قمی، 30 هزار دانش آموز در مدارس استان سفیر سلامت هستند.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 07 May 2018

به گزارش تابناک قم،محمد احمدی اظهار داشت: سفیران سلامت در مدارس توسط مربیان بهداشت یا رابطان بهداشت آموزش می بینند تا به همسالان خود در مدرسه و خارج از مدرسه، این آموزش های بهداشتی را انتقال دهند.

وی افزود: در طرح سفیران سلامت آموزش‌های لازم در خصوص بیماری ‌های واگیردار، هویت شخصیتی، تفکر سالم و غیره ارائه می‌شود که این آموزش ها نقش مهمی در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی و جلوگیری از بیماری ها دارد.

وی ادامه داد: برنامه سفیران سلامت از سوی دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهار دوره تحصیلی (اول و دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه) در مدارس شهری و روستایی تدوین شده است.

احمدی با اشاره به این که 100 مربی رسمی سلامت در استان قم مشغول به فعالیت هستندف گفت: در کنار فعالیت این تعداد مربی، در مدارس غیر انتفاعی نیز بیش از 50 مربی سلامت آموزش ها را به دانش آموزان طرح سفیران سلامت ارائه می کنند.

وی بیان داشت: امروز مربیان طرح سفیران سلامت و مسئولان معاونت های آموزش و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مورد تقدیر قرار گرفتند.

احمدی با اشاره به جشنواره سفیران سلامت دانش ‌آموزی در استان قم گفت: این جشنواره با موضوع خود مراقبتی در بخش های مختلف از جمله سرود، نقاشی، مقاله‌ نویسی، روزنامه دیواری، عکاسی، خوشنویسی و غیره تا دهم اردیبهشت ماه فراخوان شد.

وی افزود: بیش از سه هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند که از برترین ها در هر بخش تجلیل می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این آیین گفت: امسال 90 هزار دانش آموز استان در مقطع ابتدایی در طرح وارنیش فلوراید تراپی شرکت کردند.

مجتبی رمضان بیگی اظهار داشت: این طرح برای دومین سال جاری در مدارس استان قم با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان برای دانش آموزان اجرا شد.

وی ادامه داد: وارنیش فلوراید 25 تا 27 درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌ کند، فلوراید به طور معمول از طریق آب آشامیدنی و برخی از میوه‌ ها و سبزیجات و غذاهای دریایی نیاز دندان ها را برطرف می سازد.

رمضان بیگی در ادامه، ابراز داشت: در حال حاضر دانش آموزان با ذائقه نادرست و تغدیه های ناسالم بزرگ می شوند که این امر باعث ضعف های جسمانی در میانسالی می شود.

وی با بیان این که سه عامل امید به زندگی، درآمدسرانه خانوار و آموزش از مهمترین عوامل توسعه یافتگی کشورهاست گفت: نقش آموزش و پیشگیری در تندرستی، نشاط و تحرک افراد جامعه به ویژه دانش آموزان مهم است که باید در این راستا برنامه ریزی جامعی صورت بگیرد.

وی افزود: پرخوری، کم تحرکی، استفاده از خوراکی ها با مواد افزودنی و فست فودها از جمله مواردی است که امروزه باید از مصرف آنها جلوگیری و به جای آن ورزش، میوه، استفاده از مغز خشکبار، غذاهای سنتی و غیره فرهنگسازی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار