مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بر لزوم فعالیت‌های درآمدزا برای هلال احمر تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان عصای دست مردم است و با داشتن درآمد و توان مالی می‌تواند افرادی را که به صورت مقطعی دچار گرفتاری شده اند را مورد حمایت و یاری قرار دهد.
کد خبر: ۶۰۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 08 May 2018
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بر لزوم فعالیت‌های درآمدزا برای هلال احمر تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان عصای دست مردم است و با داشتن درآمد و توان مالی می‌تواند افرادی را که به صورت مقطعی دچار گرفتاری شده اند را مورد حمایت و یاری قرار دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز کارخانه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر استان همدان، درآمدزایی نداریم و جمعیت هلال احمر نهادی غیر دولتی و مردم نهاد است، افزود: در سایر استان‌ها جمعیت هلال احمر دارای منابع و مکان‌هایی است که از آن‌ها برای فعالیت‌های بشردوستانه خود کسب درآمد می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: اگر مسئولان ارگان‌های دولتی بدانند که جمعیت هلال احمر با در اختیار داشتن منابع مالی و توانمندی اقتصادی و درآمدزایی تا چه حد می‌تواند به شهروندان و مردم استان کمک کند، هیچگاه در مقابل فعالیت‌های درآمدزا برای این نهاد مردمی مخالفت نمی‌کردند.

وی جمعیت هلال احمر را به عنوان عصای دست مردم معرفی کرد و یادآور شد: اگر کاری در استان همدان صورت نگرفته به خاطر تنگ نظری برخی مسئولان تاثیرگذار در این استان بوده به طوریکه اختصاص زمین‌هایی برای انجام کار‌های درآمدزا برای این نهاد می‌تواند توانمندی و قدرتی به هلال احمر بدهد که هر انسانی که به صورت مقطعی دچار گرفتاری می‌شود را مورد حمایت و یاری قرار دهند.

وی در ادامه پاسخگویی و استاندارد بودن خدمات و کالا‌های ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر را بیان کرد و گفت: این دو ویژگی خدمت رسانی جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ به مردم است و در تمام نقاط دنیا رعایت می‌شود.

وی در ادامه از خالی شدن انبار‌های استان همدان به عنوان استان معین منطقه سخن گفت و اظهار کرد: هم اکنون انبار‌های استان در حال پر شدن است و لازم است مردم همواره جمعیت هلال احمر را از خود بدانند و کمک‌های خود را به این نهاد تحویل دهند و اطمینان داشته باشند که به بهترین شکل از آن‌ها بهره برداری خواهد شد و به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان درباره برنامه‌های آموزشی این جمعیت بیان کرد: تا کنون ۳۶ درصد از برنامه طرح ملی خادم در استان همدان محقق شده و به سبب محدودیت‌های مالی جمعیت در پرداخت حق الزحمه مربیان و امدادگران در این طرح هنوز به طور کامل محقق نشده است.

کارخانه با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس استان گفت: آموزش‌های کمک‌های اولیه و امدادی در ۲۰۰ مدرسه استان صورت گرفته و حتی در مهد‌های کودک نیز آموزش‌های کمک‌های اولیه به کودکان انجام می‌شود.

وی امتیاز سواد آموزشی کمک‌های اولیه و امدادی در سطح کشور را ۹ اعلام کرد و یادآور شد: این امتیاز در استان همدان بهتر است و تنها ۳ درصد از مردم اعلام کرده اند که سواد کمک‌های اولیه امدادی را ندارند.

وی درباره پروژه‌های جمعیت هلال احمر اظهار کرد: مجتمع فرهنگی ورزشی شهرستان تویسرکان تکمیل شده و در هفته آینده افتتاح خواهد شد و پایگاه امدادی خیرآباد نیز ۹۰ درصد پیشرفت دارد و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از احداث پایگاهی در منطقه آورزمان خبر داد و گفت: در نظر داریم در منطقه آورزمان پایگاهی را ایجاد کنیم و در کنار آن نیز به فعالیت‌های درآمدزا بپردازیم.

کارخانه در ادامه گفت: در تاسیس مرکز PET SCAN با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داریم و با تبدیل پلی کلینیک توانبخشی به مرکز جامع توانبخشی، خدمات مربوط به جانبازان و معلولان تکمیل شده و خدمات کامل به زائران عتبات عالیات و حجاج در بخش سلامت و پیشگیری انجام می‌شود.

وی آمار حوادث و خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در فروردین ماه امسال را اعلام کرد و گفت: از ۱۳۰ حادثه استان ۷۷ مورد مربوط به تصادف، حریق، واژگونی و انحراف از مسیر خودرو‌ها در جاده‌های استان بوده که ۸ مورد فوتی و ۹۰ مورد مصدومیت را به دنبال داشته است.

وی تعداد ۳۵ حادثه در استان را مربوط به حوادث کوهستان، شهری و آبگرفتگی عنوان کرد و افزود: در ۳۵ مورد از حوادث مربوط به کوهستان، سیلاب و شهری، به تعداد ۵۵ مورد مصدوم خدمات امداد و نجات ارائه شده که درمان‌های سرپایی و یا انتقال به مراکز درمانی برای آن‌ها انجام شده است.

کارخانه تعداد پرسنل اداری جمعیت هلال احمر استان را ۲۰۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر در استان ۲ هزار و ۷۹۱ نفر است که از این تعداد هزار و ۱۴۴ نفر خانم و هزار ۶۴۷ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی تعداد نیرو‌های عملیاتی استان در یک ماه نخست امسال را ۴۶۸ نفر روز عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۰۵ خودرو آمبولانس و ۱۴ خودرو نجات به عملیات امدادی استان اعزام شده اند و متوسط زمان حضور امدادگران در محل حلدثه ۸ دقیقه و ۵۱ ثانیه بوده است.

وی در مقایسه آمار امداد و نجات ماه نخست امسال در مقایسه با فروردین ۹۶ تصریح کرد: تعداد حوادث در فروردین امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و تعداد مصدومین حدود ۹۰ درصد و فوتی به ۵۰ درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار