مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان همدان گفت: امسال باید سیستم گرمایشی یک‎هزار و ۳۶۷ کلاس درس در استان استانداردسازی که ۷۰ درصد برنامه هدف‌گذاری محقق شده است.
کد خبر: ۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ 18 February 2015

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان همدان گفت: امسال باید سیستم گرمایشی یکهزار و ۳۶۷ کلاس درس در استان استانداردسازی که ۷۰ درصد برنامه هدف‌گذاری محقق شده است.

به گزارش تسنیم ، فرزاد تیموری در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: امسال سیستم گرمایشی یکهزار و ۳۶۷ کلاس درس در استان همدان نیاز به استانداردسازی داشت که ۷۰ درصد برنامه هدف‌گذاری شده با عقد قرار داد عملیاتی و پیمانکار مابقی پروژه نیز تعیین شده است.

وی افزود: پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی ۸۶ مدرسه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید و همچنین در ایام دهه فجر ۳۴ پروژه آموزشی با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد افتتاح قرار گرفت.

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان همدان تصریح کرد: تاکنون۵۰ درصد اعتبارات استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان همدان تخصیص داده شده است و همدان از نظر جذب اعتبارات این بخش رتبه چهارم کشور را دارد.

وی ابراز کرد: سهم استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس از عوارض توسعه گاز تنها ۲ درصد است که در اعتبارات سال آینده به ۲.۵ درصد افزایش یافته است و به نسبت آن اعتبارات استانداردسازی افزایش مییابد.

تیموری با بیان اینکه در بحث اعتبارات تخریب بازسازی استان همدان رتبه دوم کشور را دارد، گفت: بنیاد برکت برای تکمیل مدارس نیمه تمام استان همدان ورود پیدا کرده است و تاکنون تکمیل سه مدرسه با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار را تقبل کرده است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت ساخت مدرسه استثنایی همدان را تا مرحله آخر قبول کرد اما به سبب اینکه پروژه داخل بافت شهر قرار دارد و از این مزایا بیبهره ماند بنابراین برای تکمیل این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و در صورت تخصیص سالتحصیلی آینده به بهره‌برداری میرسد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز اظهار داشت: تا پایان سال ۲۰۱۳ براساس شاخص سازمان جهانی بهداشت ۱۰ درصد جامعه را معلولان تشکیل میدهند اما این جمعیت از سال ۲۰۱۴ به صورت آشکار و پنهان ۱۵ درصد جامعه را شامل می‌شوند.

اکبری سوری افزود: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت ۲۷۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان معلول محسوب می‌شوند که ۷۶ هزار و ۴۰۰ نفر معلول شدید و متوسط معادل ۴.۳ درصد از مجموع ۱۰ درصد زیر پوشش بهزیستی هستند.

وی تصریح کرد: بهزیستی با اولویت قرار دادن دانش‌آموزان استثنایی هزینه کاشت حلزون که ۳۵ میلیون تومان را پرداخت کند که البته ۶ میلیون تومان باید توسط والدین تأمین شود و در صورتی که در بیمارستان بعثت همدان عمل جراحی انجام شود هزینه کاملا رایگان میشود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ابراز کرد: نمایشگاه دائمی توانمندسازی معلولان در صورت صدور مجوز از سوی شهرداری در همدان راه‌اندازی می‌شود تا از درآمد حاصل از آن، این افراد دارای نیازهای ویژه بهرهمند شوند.

وی پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه تحصیلی، ارائه تجهیزات مورد نیاز معلولان، دفترچه بیمه، بیمه تکمیلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اجرای طرحهای غربالگری بینایی، شنوایی، اوتیسم، پی‌کیو و غیره را از جمله خدماتی برشمرد که بهزیستی آمادگی دارد به دانش‌آموزان بهزیستی استان همدان ارائه دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار