معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدارس غیردولتی به‌غیراز مالیات تکلیفی از پرداخت تمام انواع مالیات‌ها معاف هستند.
کد خبر: ۶۰۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 17 May 2018

 تابناک فارس به نقل از فارس:مجتبی زینی وند در یکصد و بیست و ششمین نشست شورای آموزش‌وپرورش فارس اظهار داشت: طبق قانون تمام قوانین حاکم بر مدارس دولتی بر مدارس غیردولتی نیز حاکم است و در بحث مالیات به‌غیراز مالیات تکلیفی، مدارس غیردولتی از پرداخت تمام انواع مالیات معاف هستند.

وی با اشاره به استقبال مردم از مدارس غیردولتی افزود: سیل هجوم مردم به سمت مدارس غیردولتی نشان می‌دهد که مردم از عملکرد تربیتی این مدارس رضایت دارند، ضمن اینکه رضایت نسبی نیز از عملکرد آموزشی وجود دارد.

زینی وند خاطرنشان کرد: امروز مدارس غیردولتی بهترین مکان برای ایجاد کارآفرینی است چراکه هر مدرسه حداقل 20 دانش‌آموخته دانشگاه را به خدمت می‌گیرد.

این مقام مسؤول همچنین گفت: قانون مدارس غیردولتی تکالیفی را بر دوش آموزش‌وپرورش قرار داده است که می‌توان گفت برای مؤسسان آن از یک جاده یک‌طرفه است.

وی تأکید کرد: به‌هرحال در بحث مدارس غیردولتی یک بازنشسته آموزش‌وپرورش فضایی را اجاره می‌کند و قصد خدمت آموزشی دارد که این فضا متناسب با استانداردهای آموزشی نیست، بنابراین نیاز به کمک دولت در این خصوص احساس می‌شود.

زینی وند ادامه داد: در هیچ کجای دنیا اهداف آموزش‌وپرورش بدون کمک و مشارکت فکری عملی مردم تحقق پیدا نمی‌کند و نقش شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها در کمک به این مسئله بسیار مهم است.

این مقام مسؤول با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورای آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: عملکرد تمام مدارس غیردولتی ازلحاظ آموزشی رصد خواهد شد که کارگروهی به همین منظور تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار