شوراهای حل اختلاف استان فارس در چند سال گذشته با مصالحه در ۲۶۴ فقره پرونده قتل، رتبه اول کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۶۰۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 21 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: فلسفه تشکیل شورا‌ها برگرفته از قرآن و تأکید آن بر صلح و سازش و فرهنگ باستانی ریش سفیدی، بزرگ محوری و کدخدا منشی است.
حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی با بیان اینکه استان فارس در چهار سال متوالی در مصالحه پرونده‌های قتل مقام اول کشور را کسب کرده است، یادآور شد: تاکنون ۲۶۴ پرونده قتل عمد، ۳۲ پرونده قتل غیر عمد و ۲۳ پرونده با خواسته بیش از یک میلیارد ریال از پرونده‌های مالی و نزاع‌های قومی طایفه‌ای متعدد با تلاش همکاران شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس به ترکیب شورا‌های حل اختلاف اشاره کرد و گفت: در هر شعبه از شورا‌های حل اختلاف سه نفر فعالیت می‌کنند که شامل رئیس و دو عضو اصلی است و دو نیروی دفتری نیز در معیت شعبه هستند و شخصیت اخلاقی و اجتماعی، مورد اعتماد بودن، مردمی بودن و ایثارگر بودن از فاکتور‌های انتخاب اعضای شورا‌های حل اختلاف است.
وی از هنرمندان، ورزشکاران و صاحب منصبان دعوت به همکاری با مجموعه شورا‌های حل اختلاف کرد تا از ظرفیت این افراد در راستا‌ی سنت حسنه صلح وسازش استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار